רפק מחזקת את הדירקטוריון עם חיים כהן כיו"ר ועם לימור דנש כדירקטורית בלתי תלויה

חברת רפק, שעלתה בשבועות האחרונים לכותרות כאחת השותפות שזכו במכרז חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח אלון תבור מידי חברת החשמל, מחזקת את הדירקטוריון שלה באנשי ביטוח ופיננסים בכירים

חיים כהן  / צילום: איל יצהר, גלובס
חיים כהן / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת רפק, שעלתה בשבועות האחרונים לכותרות כאחת השותפות שזכו במכרז חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח אלון תבור מידי חברת החשמל, מחזקת את הדירקטוריון שלה באנשי ביטוח ופיננסים בכירים.

מדובר בחיים כהן, שמונה ליו"ר הדירקטוריון ובלימור דנש, שהצטרפה לדירקטוריון כדירקטורית בלתי תלויה.

כהן (60) מכהן כיום כיו"ר תחום פעילות האשראי של לידרים סוכנות ביטוח, וכמנכ"ל ויי פיי שירותים פיננסיים. כהן כיהן בעבר כמנכ"ל כלל ביטוח אשראי וכמנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל. הוא נשוי לזהבית כהן, מנהלת קרן אייפקס בישראל והוא אחיו של ראש המוסד הנוכחי, יוסי כהן.

דנש (44), כיהנה בשנים האחרונות כסמנכ"לית בכירה בקבוצת כלל ביטוח ומנכ"לית כלל עמיתים - חברת ניהול ההשקעות של הגמל, הפנסיה וביטוחי החיים של הקבוצה. במסגרת זו היא הייתה האחראית על ההשקעות בתיקים בהיקפים של עשרות רבות של מיליארדי שקלים. קודם לתפקידה הבכיר בכלל ביטוח היא הייתה מנהלת ההשקעות הראשית בנוסטרו של קבוצת הביטוח מגדל.

כאמור, בתחילת החודש נודע כי קבוצה בה שותפה רפק זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח אלון תבור תמורת כ-1.9 מיליארד שקל.

מדובר בקבוצת MRC, שמלבד חברת רפק אנרגיה, בה מחזיקות חברת רפק וקרן ג'נריישן, כוללת גם את חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר ואת החברה הסינית China Harbour Engineering.

הידיעה אודות הזכייה במכרז שלחה את מניית רפק לקפיצה תלת-יומית של כ-25%, שתוקנה חלקית בהמשך, ובסך הכול תוך שנה זינקה המניה בכ-50% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-190 מיליון שקל.

רפק, הנמצאת בשליטתו של תנחום אורן, מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים. אלה כוללים, מלבד תכנון, הקמה והפעלת תחנות כוח לייצור חשמל בגז טבעי, גם ביצוע פרויקטים ומתן שירותי אחזקה בתחומי החשמל והאנרגיה (באמצעות החברה הבורסאית אלמור), ייעוץ וייצוג כסוכנת ומפיצה בתחום התקשורת, השידור והתחום הביטחוני, ותחום הסחר.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של רפק צמחו ב-21% ל-137 מיליון שקל, בעיקר בזכות התקדמות בפעילות פרויקטים של תשתיות חשמל, אולם היא לא הצליחה לשפר את הרווח הגולמי שלה, בשורה התפעולית הציגה שחיקה ואחרי עלייה ניכרת בהוצאות המימון שלה הציגה צניחה של 85% ברווח הנקי, שהסתכם ב-1.5 מיליון שקל. את 2018 כולה סיכמה רפק בהפסד של קרוב ל-4 מיליון שקל.