הפרקליטות סגרה את תיק אנדריי אוזן מחוסר ראיות

אוזן נחקר בחשד לחריגות במהלך בניית מבנה המועצה התעשייתית נאות חובב בראשה עמד • אוזן פוטר ב-2017 על ידי שר הפנים דרעו, שמצידו טען כי המניע לפיטוריו הוא פוליטי • אוזן: "אני לא מאחל לאף אדם לעבור את מה שעברתי בתקופה זו"

 

 

אנדריי אוזן / צילום: תמר מצפי, גלובס
אנדריי אוזן / צילום: תמר מצפי, גלובס

עדכון: הפרקליטות החליטה לשנות את עילת ביטול כתב האישום נגד אנדריי אוזן מהעדר ראיות לחוסר אשמה.

---

פרקליטות מחוז הדרום הודיעה לפני שבוע לאנדריי אוזן, מי שהיה יו"ר המועצה התעשייתית נאות חובב, כי תיק החקירה נגדו, אשר התנהל ביחידה הארצית לחקירות הונאה, נסגר מחוסר ראיות. אוזן, איש ליכוד, היה סגן ומ"מ ראש עיריית באר שבע במשך עשר שנים, וכיהן כראש מועצת נאות חובב במשך שבע שנים.

החקירה נגד אוזן עסקה בחריגות כספיות בתהליך הבנייה של מבנה המועצה התעשייתית ומרכז מבקרים, בתקציב שגדל מ-24 ל-82 מיליון שקל. החריגות הכספיות והבעיות הבטיחותיות שהתגלו בפרויקט פורסמו לראשונה בתחקיר "גלובס" ("שר הפנים אריה דרעי פועל לפיטוריו של יו"ר מועצת נאות חובב", 29.1.17).

שר הפנים דרעי פיטר את אוזן, שמצידו טען כי המניע לפיטוריו אינו ענייני אלא פוליטי. דוח מבקר המדינה שהתפרסם בסוף 2017 אימת את תחקיר "גלובס", והצביע על חריגות בתשלומים לקבלן והעסקת יועצים ללא מכרזים. המבקר הצביע גם על ליקויי בטיחות שלא טופלו כראוי על ידי מועצת נאות חובב.

בעקבות דוח המבקר נפתחה באפריל 2018 נגד אוזן חקירת משטרה בלהב 433 , בחשד לעבירות של קבלת שוחד, מרמה, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. לפני חודשים אחדים הסתיימה החקירה והמשטרה מסרה לפרקליטות כי לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות נגד אוזן, וכאמור הפרקליטות הודיעה לפרקליטו של אוזן, עו"ד ציון אמיר, על סגירת התיק.

אוזן אומר בתגובה: "אני לא מאחל לאף אדם לעבור את מה שעברתי בתקופה זו. מאדם שזכה להערכה עצומה מגורמי מקצוע בארץ ובעולם על המהפך האדיר שבצעתי בנאות חובב לטובת תושבי הנגב בפרט ועם ישראל בכלל - למישהו שחשוד בפלילים. לא היה לי ספק שהחקירה תסתיים כפי שהסתיימה. כפי שלאיש ממאות ואלפי מכיריי לא היה ספק. יושרי שמי הטוב שירתו אותי לאורך כל עבודתי הציבורית. אני מודה לאותם רבים וטובים שהביעו בי את אמונם ותמכו בי בשעותיי הקשות. כעת אני מתפנה קדימה לאתגרים חדשים...".