ביומיקס מתמזגת לחברת בלנק צ'ק בבורסת ניו יורק ומגייסת 70 מיליון דולר

החברה שצמחה במהירות מחממת FutuRX משלבת בין שני תחומים בחזית הטכנולוגיה – מיקרוביום ופאג'ים – כדי ליצור טיפולים לאקנה, מעי דלקתי ומחלות כבד • חברת התרופות ביונדווקס גייסה 20 מיליון דולר בזכויות

 יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס/ צילום: איל יצהר
יונתן סולומון, מנכ"ל ביומיקס/ צילום: איל יצהר

חברת התרופות ביומיקס (BiomX) הודיעה היום על מיזוג עם חברת הבלנק צ'ק Chardan Healthcare Acquisition Corp שנסחרת בבורסה של ניו יורק. בעקבות המהלך צפויה החברה הממוזגת לשנות את שמה לביומיקס ולהיסחר לפי שווי של רבע מיליארד דולר (אחרי הכסף).

חברות בלנק צ'ק הן חברות המוקמות ללא תוכן עסקי, על בסיס האמון שהמשקיעים נותנים במייסדיהן כי ייצקו לתוכן פעילות מעניינת. עם ההודעה על זהות הפעילות הנרכשת, למשקיעים יש אפשרות לסגת מן העסקה, או למכור את מניותיהם בבורסה למשקיע אחר המעוניין בעסקה.

מביומיקס נמסר, כי יש בידיה כיום הבטחה ל-50 מיליון דולר - חלקם ממשקיעים שהשקיעו בבלנק צ'ק והחליטו להישאר בעסקה, וחלקם ממשקיעים שביומיקס הביאה איתה והם קנו את המניות ממשקיעי הבלנק צ'ק המקוריים. כחלק מעסקת המיזוג יגויסו עד אוקטובר 20 מיליון דולר נוספים, כך שהסכום הכולל שייכנס לקופת החברה עם סגירת העסקה יהיה 70 מיליון דולר.

ביומיקס עצמה כבר גייסה בעבר 56 מיליון דולר, ומסרה כי בעת סגירת המיזוג יהיו בידה כ-100 מיליון דולר. בהנחה שהעסקה תושלם כמתוכנן, בעלי המניות של ביומיקס יחזיקו 73% מהחברה הממוזגת עם סגירת העסקה, ובמקרה של עמידה במספר אבני דרך, הם יוכלו לקבל מניות נוספות.

המשקיעים הקיימים של ביומיקס צפויים להמשיך להחזיק במניות החברה, וביניהם אורבימד, RMGP, ג'ונסון אנד ג'ונסון, טקדה וונצ'רס, Seventure Partners ,SBI ואחרים. כמו כן צפוי להיכנס משקיע חדש בשם RTW Investments, קרן ייעודית להשקעה בביומד.

הכספים שיגויסו צפויים לאפשר לחברה לממן את התוכנית הקלינית שלה, הכוללת: כניסה לניסויים קליניים שלב I במוצר לאקנה עד סוף 2019; כניסה לניסוי שלב II באקנה ולשלב I במחלות מעי דלקתיות (קרוהן וקוליטיס) במהלך 2020; וכניסה לניסויים במחלת כבד כרונית בשם PSC במהלך 2021. לחברה גם שת"פ עם ג'ונסון אנד ג'וסון בפיתוח מוצרים נוספים וכן מו"פ בתחום הקוסמטיקה.

ביומיקס היא חברה שמשלבת שני תחומים בחזית הטכנולוגיה: מיקרוביום, כלומר חקר תמהיל החיידקים על ובתוך גוף האדם, ופאג'ים - וירוסים שתוקפים חיידקים. החברה פיתחה אלגוריתם אשר משווה בין תמהילי חיידקים של אנשים בריאים וחולים, כדי להעלות השערות לגבי אילו חיידקים כדאי לחסל באופן סלקטיבי על מנת לשפר את מצב המטופל. אחר כך היא מתכננת פאג'ים כך שיתקפו את אותו חיידק, כמו אנטיביוטיקה סלקטיבית מאוד, אך ישאירו את שאר החיידקים הטובים בחיים.

החברה מבססת את הטכנולוגיה שלה בשני התחומים על מחקר אקדמי פורץ דרך: בתחום המיקרוביום על המחקרים של פרופ' ערן סגל ופרופ' ערן אלינב ממכון ויצמן, ובתחום הפאג'ים על עבודתו של פרופ' רותם שורק, גם הוא ממכון ויצמן ושל פרופ' טימות'י ק. לו מ-MIT. מנכ"ל החברה הוא יונתן סולומון.

פירמות עורכי הדין Loeb & Loeb LLP ומיתר ליקוורניק גבע לשם טל מייצגים את CHAC, ואילו Goodwin Procter LLP, Mayer Brown LLP - ZAG-S&W Zysman Aharoni Gayer & Co מייצגים את ביומיקס.

מפתחת החיסון לשפעת גייסה 20 מיליון דולר

בתוך כך הודיעה היום חברת התרופות ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסלי למגוון סוגי שפעת, על גיוס של 20 מיליון דולר בהנפקת זכויות. ביונדווקס נסחרת בנאסד"ק לאחר שנמחקה מהמסחר בתל אביב. שוויה שם עומד על 39 מיליון דולר, ומחיר מנייתה לא השתנה משמעותית בשנה האחרונה.

ביונדווקס הוקמה על ידי רון בבקוב, על בסיס טכנולוגיה שפותחה במעבדתה של פרופ' רות ארנון ממכון ויצמן, אחת ממציאות הקופקסון. החברה דשדשה בתל אביב כאשר לא הצליחה לגייס הון להשלמת הניסוי הקליני שלב III שלה, אולם בעקבות השקעה של מריוס נכט (בעבר ממייסדי צ'ק פוינט והיום שותף בקרן aMoon, הקרן הגדולה בישראל להשקעות ביומד), וכן בזכות מענק גדול מהאיחוד האירופי, היא יצאה ממשבר הנזילות. בעקבות הגיוס הנוכחי היא תוכל להשלים את ניסוי שלב III שלה ולהגדיל את כושר הייצור. נכט השקיע את רוב הכסף בגיוס הנוכחי - כ-16.7 מיליון דולר, וכעת הוא מחזיק ב-42% מביונדווקס. 

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס"