ימים ספורים לאחר שלא הלך בפועלים: הוועדה למינוי דירקטורים ממליצה על תמר בר-נוי גוטלין לדירקטוריון דיסקונט

הוועדה ממליצה עליה לתפקיד דח"צית בבנק דיסקונט, שנמנה על הבנקים שאינם בעלי גרעין שליטה • בר-נוי גוטלין תתחרה מול מירי כץ שכבר מכהנת כדירקטורית בדיסקונט

סניף בנק דיסקונט / צילום: תמר מצפי
סניף בנק דיסקונט / צילום: תמר מצפי

יצליח בניסיון השני? לפני מספר ימים, תמר בר-נוי גוטלין לא הצליחה לעבור את משוכת אסיפת בעלי המניות בבנק הפועלים, אף שהוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים שתחת בנק ישראל המליצה עליה. עתה מתברר כי הוועדה החליטה ב-14 לחודש להמליץ עליה גם לתפקיד דח"צית בבנק דיסקונט, שנמנה עם הבנקים שאינם בעלי גרעין שליטה, וזאת עוד קודם לאסיפה שהיתה בבנק הפועלים. על פי הודעת הוועדה, בר-נוי גוטלין תתחרה על המשבצת המתפנה בדיסקונט מול מירי כץ, שכבר מכהנת בדירקטוריון דיסקונט ושבעבר הייתה יו"רית רשות ני"ע וגם דירקטורית בבנק לאומי.

שתי המומלצות, שמהן תיבחר הדירקטורית החדשה בדיסקונט , נבחרו על ידי הוועדה שתחת בנק ישראל מתוך 38 מועמדים שהגישו בקשה. הוועדה שבראשות השופט בדימוס משה גל ראיינה רק ארבעה מועמדים מתוך כל המבקשים. נוסף על הארבעה הללו הוזמנו עוד שני מועמדים לראיון אך מועמדותם נפסלה בשל "זיקות". עוד נציין כי בוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים חבר גם דירקטור בדיסקונט - יהלי שפי.

לפני ימים ספורים דחו בעלי המניות בבנק הפועלים את המועמדות לדירקטוריון הבנק של בר-נוי גוטלין, שבעבר נשאה בתפקידים בכירים בקבוצת בנק לאומי ואף הייתה עוזרת של המנכ"לית הקודמת של לאומי, גליה מאור. הוועדה הציעה את שמה של בר-נוי גוטלין בפועלים לאחר שהמועמדת שהציעו לפניה, עו"ד דליה טל - שגם היא מזוהה עם בנק לאומי, נפסלה על ידי דירקטוריון הבנק.

הבנקים הגדולים לאומי, הפועלים ודיסקונט הינם בנקים ללא גרעיני שליטה, כמו גם דקסיה (שכיום נקרא בנק מוניציפל) הקטן בהרבה. הוועדה פועלת על סמך תיקון לחוקי הבנקאות ממרץ 2012, שלפיו נגיד בנק ישראל ימנה ועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים.

באתר בנק ישראל מסבירים כי "לוועדה שלושה תפקידים: בבנקים בלא גרעין שליטה, תפקידה הוא להציע מועמדים לכהונה כדירקטורים לאסיפת בעלי המניות; בכל בנק (בין אם יש בו גרעין שליטה ובין אם אין בו גרעין שליטה), אם פחת מספר הדירקטורים מהמספר הראוי בנסיבות המתוארות בחוק, או אם לא עמד הרכב הדירקטוריון בכל דרישות הדין, מוסמך המפקח להורות לבנק לכנס אסיפה כללית לשם מינוי דירקטורים לתיקון הפגם".