"עם אהבה וללא חרטה": אלטשולר שחם פתחה את יום המסחר בת"א

וגם: מינוי נוסף לדרור נגל: הצטרף לדירקטוריון חברת האגרוטק רוטס; מטומי מבקשת לאשר מענקים לבכיריה לשעבר; ואות בינלאומי הוענק לעו"ד נטלי משען-זכאי, היועמ"ש של קבוצת הראל

אסנת ענתבי, שרון גרשביין, רן שחם, יאיר לוינשטיין, קלמן שחם וחני שטרית-בך / צילום: עומר מסינגר
אסנת ענתבי, שרון גרשביין, רן שחם, יאיר לוינשטיין, קלמן שחם וחני שטרית-בך / צילום: עומר מסינגר

את יום המסחר בבורסה לניירות ערך פתחה הבוקר הנהלת חברת אלטשולר שחם גמל ופנסיה, זאת לרגל תחילת המסחר במניות החברה בתל-אביב. החברה, שנמצאת בבעלות בית ההשקעות אלטשולר שחם והמנכ"ל יאיר לוינשטיין, עוסקת בניהול קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל ומנהלת נכון לסוף יוני נכסים בשווי של כ-95 מיליארד שקל, עבור כ-1.4 מיליון לקוחות.

במסגרת זו החברה השלימה הצעת מכר של 25% מהחברה תמורת 288 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ- 1.153 מיליארד שקל. מניות החברה צפויות להיכנס למדדי ת"א-90, ת"א-125, ת"א SME-150, ת"א-פיננסים, ב-6 באוקטובר.

לוינשטיין אמר באירוע כי "לא האמינו שנצליח להנפיק את מניות החברה תוך שלושה חודשים בלבד, ואמרו לי אישית שהתהליך יהיה מלא חרטות כי אתאהב בחברה מחדש. אז אכן הצלחנו להנפיק, ואכן התאהבתי בחברה מחדש, והחרטה התחלפה בתחושת אחריות גדולה כי ציבור המשקיעים הביע באנו אמון והציג ביקושים גבוהים פי ארבעה מהסכום שרצינו למכור".

חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, אמרה כי "אלטשולר שחם גמל ופנסיה היא החברה השמינית שמניותיה החלו להיסחר השנה בבורסה, והשלישית מענף השירותים הפיננסיים שרשמה השנה את מניותיה בתל-אביב. בית ההשקעות תומך מזה שנים בספורט הישראלי. רק מי שקרוב לספורט מבין כמה מאמץ, התמדה ושאיפה למצוינות צריך כדי לעסוק בתחום הספורט. אנו מאחלים לחברה המשך הצלחה כחברה ציבורית עבור לקוחותיה וציבור המשקיעים שלה". עוד נכחו: אסנת ענתבי, סמנכ"לית ויועצת משפטית באלטשולר שחם גמל ופנסיה; שרון גרשביין, משנה למנכ"ל ומנהלת הכספים; קלמן שחם, בעלים ומייסד משותף באלטשולר שחם; ורן שחם, המנכ"ל.

אסנת ענתבי, שרון גרשביין, רן שחם, יאיר לוינשטיין, קלמן שחם וחני שטרית בך/  צילום עומר מסינגר
 אסנת ענתבי, שרון גרשביין, רן שחם, יאיר לוינשטיין, קלמן שחם וחני שטרית בך/ צילום עומר מסינגר

מינוי נוסף לדרור נגל: הצטרף לדירקטוריון חברת האגרוטק רוטס

חבר חדש בדירקטוריון חברת האגרוטק רוטס: בסוף השבוע דיווחה החברה על מינויו של דרור נגל, שהיה עד לפני מספר חודשים מנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים. נגל (57) פרש מניהול חברת אזורים בחודש מרץ לאחר שש שנים בתפקיד, כאשר קודם לכן כיהן כמנהל ההשקעות הראשי של חברת הביטוח הפניקס. לאחרונה דווח על צירופו של נגל לדירקטוריון בחברה נוספת, חברת הנדל"ן גבאי מניבים שבשליטת אלי גבאי.

רוטס פיתחה מערכת שמאפשרת לחמם ולקרר שורשי גידולים תוך שימוש באנרגיה מועטה. מייסדי החברה הם היו"ר והמנכ"ל ד"ר שרון דביר, ובועז וכטל. דביר מסר כי "ניסיונו של נגל יאפשר לנו להתמקד על הגדלת הנוכחות שלנו בשווקים מרכזיים כולל סין, צפון אמריקה וקוריאה. לנגל יש ידע ייחודי בפיתוח שיתופי פעולה ובהרחבת עסקים. הוא ידוע כמי שמציג ביצועים גבוהים והניסיון שלו בניהול אסטרטגי יהיה בעל ערך רב לרוטס".

נגל מסר כי הוא מאושר להצטרף לרוטס, ושיבח את הטכנולוגיה הייחודית שלה. לדבריו, "רוטס מספקת פתרונות לאתגרים אמיתיים שבהם נתקלים חקלאים ברחבי העולם".

רוטס הונפקה בסוף 2017 בבורסה האוסטרלית והיא נסחרת בה כיום בשווי של 5.6 מיליון דולר אוסטרלי, שהם 14 מיליון שקל.

שירי חביב-ולדהורן

כשברקע אי-ודאות לעתידה: מטומי מבקשת לאשר מענקים לבכיריה לשעבר 

בזמן שעננה של חוסר ודאות מרחפת מעל מטומי , בעלי המניות של חברת האינטרנט צפויים להתכנס בקרוב על מנת לאשר את שכרו של המנכ"ל הזמני וחלוקת מענקים לבכירים לשעבר. אסיפת בעלי המניות תתכנס ב-29 באוגוסט, ועל הפרק עומדת ההצעה לאשר שכר חודשי בסך 40 אלף שקל פלוס מע"מ לסמי תותח, יו"ר החברה שמכהן בחודשים האחרונים גם כמנכ"ל, מאז פרישתו של ליעם גלין.

תותח הוא שותף בקרן ויולה, אחת מבעלות המניות במטומי. בחברה מציינים כי מאז מינויו ליו"ר ביוני 2018, תותח לא קיבל תגמולים ממטומי. השכר המוצע הוא עבור תפקידו כיו"ר הדירקטוריון ובכפוף לאישור בעלי המניות, הוא יינתן לו רטרואקטיבית מינואר 2019.

במקביל יצביעו בעלי המניות על הצעה לתת בונוסים לשלושה בכירים לשעבר בחברה, על רקע מכירת החברה הבת Mobfox בסוף 2018. החברה הבת נמכרה לחברה שבשליטת טדי שגיא ב-7.5 מיליון דולר, ולדברי דירקטוריון החברה שאישר את הבונוסים, שלושת הבכירים הקלו על ביצוע העסקה והבונוסים תואמים לאסטרטגיית החברה לצאת מכל עסקיה, למעט מפעילות החברה הבת Team Internet. הבכירים הם עידו ברש, שהיה סגן נשיא לאסטרטגיה והוא צפוי לקבל בונוס של 60 אלף דולר במזומן ו-139 אלף מניות חסומות שיבשילו מיידית, בשווי כ-8,000 דולר; קרן פרג', לשעבר סמנכ"לית הכספים, שתקבל בונוס זהה; וגיל קליין, שניהל את Mobfox ויקבל בונוס של 75 אלף דולר במזומן ומניות חסומות בשווי של כ-5,300 דולר.

מטומי נסחרת בלונדון ות"א בשווי 12 מיליון שקל אחרי שמנייתה מחקה כ-99% מאז הנפקתה בלונדון ב-2014. לאחרונה צצו קשיים בהליך מכירת החברה הבת Team Internet שנועדה לאפשר למטומי לשלם את מלוא החוב שלה למחזיקי האג"ח, אולם באסיפת אג"ח שנערכה לפני כשבועיים, לא אושרה הצעה להעמיד את החוב לפירעון מיידי.

שירי חביב-ולדהורן

אות בינלאומי הוענק לעו"ד נטלי משען-זכאי, היועמ"ש של קבוצת הראל

בשבוע שעבר ערך מדריך הדירוג הבינלאומי "צ'יימברס אנד פרטנרס" במלון קראון פלאזה תל-אביב, אירוע בו העניק אותות הוקרה למשרדי עורכי דין וליועצים משפטיים בולטים.

כך למשל, העניקו מנחות האירוע - נישה סוואן, עורכת צ'יימברס אנד פרטנרס, וג'ואנה ליין, עורכת המשנה - אותות הוקרה ליועצות וליועצים משפטיים, בהם גם עו"ד נטלי משען-זכאי, היועצת המשפטית של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, שקיבלה מגן על פועלה ומעורבותה "בעסקאות פיננסיות מורכבות ובשל היותה מוערכת בקרב הקולגות שלה".

במקבלי אותות ההוקרה היו גם: עו"ד אירית רון, היועצת המשפטית של בנק לאומי; עו"ד יעל נבו, היועצת המשפטית של חברת חשמל; עו"ד ליאורה פרט לוין, היועצת המשפטית של קבוצת דלק; עו"ד ניצן חדד, היועץ המשפטי של טבע; עו"ד ליז כהן ירושלמי, היועצת משפטית של מובילאי; עו"ד יקי מנדל, היועץ המשפטי של שיכון ובינוי; אילנה בר, היועצת המשפטית של מגדל; הדר ברין וייס, היועצת המשפטית של כלל ביטוח ופיננסים; ועו"ד ערן מאירי, היועץ המשפטי של שופרסל.

לדברי "צ'יימברס אנד פרטנרס", הבחירה נעשתה כחלק מתהליך הדירוג השנתי של הסקטור המשפטי בישראל, במסגרתה נבחנו יועצים משפטים ומשרדי עו"ד ישראלים בולטים, לרבות בחינת הפעילות המקצועית שלהם.

נטלי משען זכאי/ צילום: ורדי כהנא
 נטלי משען זכאי/ צילום: ורדי כהנא