למרות התרסקות של 50% מהשיא: חג'ג' והורוביץ משקיעים עוד 3 מיליון שקל ביוניבו

איש העסקים עידו חג'ג' מעמיק את ההשקעה בתחום הקנאביס יחד עם משקיעים נוספים, בהם חיים הורביץ' • סקטור הקנאביס רשם ירידות של עד 80% מהשיא למרות האישור ליצוא מישראל, שלא קורה בפועל על רקע מספר מכשולים, בהם תקנים מהיק"ר ופערים בין התקנים בישראל מול זה האירופי

חיים הורביץ' / צילום: אביב חופי
חיים הורביץ' / צילום: אביב חופי

איש העסקים עידו חג'ג', יחד עם משקיעים נוספים בהם חיים הורביץ', מעמיקים את ההשקעה בתחום הקנאביס כשהשקיעו כ-3 מיליון שקל נוספים בחברת יוניבובדרך של הקצאת מניות. השקעה זו באה בהמשך להשקעותיו הקודמות של חג'ג', שבראשונה רכש, יחד עם שותפים, מניות ואופציות בסך 6 מיליון שקל, ובשנייה רכש מניות ואופציות ב-2 מיליון שקל לבדו.

על פי הדיווח לבורסה, חג'ג' ומשקיע נוסף ישקיעו מיליון שקל כל אחד והורביץ ישקיע 500 אלף שקל, וזאת תמורת 833.3 אלף מניות בשווי של כ-2.9 מיליון שקל, בנוסף לכ-416.7 אלף כתבי אופציה הרחוקות בכ-29% מהכסף, ושניתנים למימוש למשך תקופה של 9 חודשים, תמורת 450 אגורות למניה. 

על הניירות ערך המוצעים יחולו מגבלת חסימה, בהם איסור להציע תוך כדי מסחר בבורסה את המניות ומניות המימוש למשך שישה חודשים מיום ההקצאה. כמו כן, במשך שישה רבעונים עוקבים מתוך ששת החודשים האחרונים, יוכלו להציע בכל יום מסחר כמות שלא תעלה על הממוצע היומי של מחזור המסחר בבורסה בתקופה של 8 שבועות שקדמה להצעה, ובלבד שלא יציעו ברבעון אחד כמות מניות העולה על 1% מההון.

לאחר כשישה חודשים מאישור הממשלה ליצוא מוצרי קנאביס מישראל, היצוא בפועל לא נראה באופק ובינתיים המניות בסקטור הקנאביס בשוק המקומי משלימות התרסקות בשיעור דו-ספרתי. יוניבו, למשל, רשמה התרסקות של 50% מאז חודש אפריל האחרון.

מניית קנאשור  משלימה התרסקות של יותר מ-60% מאז השיא שרשמה בפברואר השנה; מניית טוגדר  משלימה נפלה של 78% מאז אפריל של שנת 2018; מדיוי  רשמה צניחה של 77% מאז חודש מרץ 2018; וויטסמוק  נפלה ב-57% מפברואר השנה; אופקטרא  עם נפילה של 30% רק בחודש האחרון, אינטרקיור  בראשות אהוד ברק נפלה ביותר מ-50% מאז השיא שנקבע בחודש פברואר השנה, מדיקל  נפלה בכ-45% מאותו תאריך, ומניית עמיר שיווק  איבדה 27% מאז יוני השנה.

לדברי שירי עדן, מנכ"ל נישות ויועצת לקרן הנאמנות סלע קנאביס: "ממשלת ישראל החליטה על יצוא קנאביס רפואי בפברואר האחרון, אך היישום עדיין רחוק. ישנן שלוש משוכות שעדיין צריכות להיפתר לפני שהחברות הישראליות יוכלו לייצא. תקנים ליצוא שאמור לכתוב היק"ר; פערים משמעותיים בין התקן הישראלי imc-gmp לתקן האירופאי eu-gmp, כאשר התקן האירופאי eu-gmp הרבה יותר מחמיר מהתקן הישראלי imc-gmp. שכן, חברות העיבוד הישראליות ייאלצו להתאים את הסטנדט לתקן האירופאי, ומדובר בתהליך שעשוי להימשך עד שנתיים; והגורם השלישי, חסרים הסכמי סחר בין מדינתיים שממשלת ישראל צריכה לחתום עם האיחוד האירופי".