גיוס הון | פיצ'ר

סמארטאייר ותלמה נסיעות מקימות חברה משותפת לניהול אתרים

חברת Smartair, המציעה מנוע חיפוש טיסות ולהרכבת חופשה בחו"ל, השלימה סבב גיוס בהיקף של 6 מיליון דולר, ובעקבותיו תקים בשותפות עם קבוצת תלמה נסיעות ותיירות חברה להקמה וניהול אתרי תיירות בארץ ובחו"ל

חברת Smartair, המציעה מנוע חיפוש טיסות ולהרכבת חופשה בחו"ל, השלימה סבב גיוס בהיקף של 6 מיליון דולר, בהובלה של קבוצת תלמה נסיעות ותיירות שבבעלות של ארז שמול, קרן אלפא קפיטל וקרנות הון סיכון בינלאומיות.

בעקבות הגיוס תקים Smartair בשותפות עם קבוצת תלמה נסיעות ותיירות חברה בבעלות משותפת להקמה וניהול אתרי תיירות בארץ ובחו"ל על בסיס הפלטפורמה שפיתחה Smartair. החברה החדשה תנהל את אתר Smartair ואתרים נוספים בישראל, לצד אתרים שהשיקה בדרום אפריקה ובמדינות נוספות. כוונת החברה היא להרחיב את הפעילות בישראל ולשכפל את פעילותה במדינות מתפתחות המאופיינות בצמיחה מואצת.

חברת Smartair, המנוהלת על-ידי ארז בוסו, הוקמה ב-2015, והיא מוכרת מאות אלפי כרטיסי טיסה בשנה בשוק בישראל. החברה מתכננת כאמור להגדיל פעילותה בשווקים מתפתחים.

שוק התיירות העולמי צפוי להגיע להיקף של כ-3.5 טריליון דולר ב-2025, בין היתר הודות לצמיחה בשווקים דוגמת סין והודו, שם שיעור גידול הנוסעים נמצא במגמת עלייה מובהקת. לפי Smartair, בשווקים אלה, למרות הצמיחה במספר הנוסעים לחו"ל, עדיין כ-80% מההזמנות לשירותי תיירות מתבצעות באמצעות סוכן נסיעות ופחות בזירה המקוונת.

המטרה של Smartair היא להאיץ את המעבר להזמנות באונליין במדינות באפריקה, במזרח אירופה, בדרום אמריקה ובאסיה דרך הקמה של אתרים מקומיים בשיתוף עם גופי תיירות מקומיים, כפי שעשתה בדרום אפריקה. אתרים אלה מתבססים על הטכנולוגיה שפתיחה Smartair בישראל, והם מציעים לגולשים לרכוש טיסות, מלונות וחבילות הכוללים טיסה, מלון, אטרקציות והשכרת רכב.

ארז בוסו, מייסד ומנכ"ל Smartair, אמר בעקבות הגיוס: "שוק התיירות בישראל ובעולם נמצא בתהליך שינוי. הלקוח ממשיך להעמיד אותנו בפני אתגרים חדשים, והצורך לחדש, לייצר ערך ולהיות ייחודיים הופך להיות משמעותי, ומי שיידע לתת את הפתרונות הנכונים בזמן הנכון יוביל את התחום. השקענו בשנים האחרונות בשיפור הטכנולוגיה ותהליכי העבודה, ואנו גאים מאוד על ההצלחה שלנו בשוק הישראלי. זיהינו פוטנציאל גדול בשווקים מתפתחים אליהם אנחנו פונים".

ארז שמול, יו"ר קבוצת תלמה נסיעות ותיירות, מסר כי "ההשקעה והשותפות של קבוצת תלמה נסיעות ותיירות ב-Smartair מהווה המשך לאסטרטגיה של הקבוצה להשקיע במנועי צמיחה ולפתח פתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות בכלל והתיירות העסקית בפרט".