אלקטרה צריכה תציע חבילות בתשלום לעסקים שרוצים להקים חנות מקוונת באמזון

במסגרת זו, אלקטרה צריכה תחבור לעסקים קטנים ובינוניים ותציע להם שירות שכולל ייעוץ, הקמת חנות, שיווק, אחסון לוגיסטי ומערך משלוחים • בנוסף, החברה נמצאת במו"מ מול בנק הפועלים על-מנת לכלול בתוכנית גם הצעה למימון באמצעות הלוואה לאותם עסקים

הכניסה של אמזון לישראל הביאה בשנה האחרונה לצמיחה של תחום פעילות חדש: חברות שמטרתן לייעץ לעסקים להקים חנויות מקוונות באמזון. בתחום הזה פועלות כבר פועלות מספר חברות דוגמת Ecommunity ,iCommerce ,ez-commerce ואחרות, לצד יועצים פרטיים. כעת גם חברת אלקטרה צריכה הציבורית מקבוצת אלקו מבקשת לנגוס בנתח מהפעילות הזו והחלה להציע שירותי הפעלת חנויות באמזון.

היום (ג') הכריזה אלקטרה צריכה, החברה הציבורית בניהולו של צביקה שווימר, כי היא נכנסת לתחום הפעילות החדש תוך שהיא מתבססת על התשתיות הקיימות שלה, ובמסגרת זו תחבור לעסקים קטנים ובינוניים ותציע להם שירות שכולל ייעוץ, הקמת חנות, שיווק, אחסון לוגיסטי ומערך משלוחים.

בנוסף, אלקטרה מעדכנת כי היא במשא-ומתן מול בנק הפועלים על-מנת לכלול בתוכנית הזו גם הצעה למימון באמצעות הלוואה לאותם עסקים. שיתוף-הפעולה של אמזון עם בנק הפועלים נחשף לראשונה ב"גלובס".

אלקטרה גייסה לשם הפעילות הזו כ-10 אנשי צוות חדשים, ובהקמתה הושקעו כ-3 מיליון שקל - סכום שאינו מהותי עבור החברה שכאמור מתבססת על תשתיות קיימות. לדברי החברה, יש קרוב ל-10 עסקים שכבר הצטרפו לפרויקט, שמתוכנן להביא הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה, להערכת החברה.

השירות המדובר יושק בספטמבר, ובימים אלה החברה החלה בגיוס עסקים. ואולם באלקטרה צריכה ממתינים עם העלייה לאוויר, לטענתם לאור הבקשה של אמזון "לייצר מתח מבצעים לקראת ההשקה" ו"לא לחשוף את החנויות לשוק הישראלי כדי לעלות ביחד עם עמוד נחיתה ייעודי לכל העסקים".

המודל העסקי שאלקטרה מציעה לעסקים הוא התחייבות לשנה על תשלום חודשי שינוע בין 100 שקל לעד חמישה מוצרים, לצד עמלה של 15% מהמכירות בפועל, ועד 500 שקל לחודש עם עמלה באותו גובה עבור עד 100 מוצרים בחודש. לקטלוג רחב יותר יידרשו התאמות ספציפיות.

לדברי שווימר, "אין ספק שאמזון תהיה הפלטפורמה החזקה ביותר בישראל. ללקוח היום אין תשתית לוגיסטית, משפטית ושיווקית להקמת חנות. לפוקס יש את טרמינל, לגולף יש את עדיקה, ולנו יש את אמזון, והרעיון הוא לתת לאותם במה שלא קיימת. אנחנו למעלה משנה בשיח עם אמזון, ואנחנו רואים את הקשיים שלהם לגייס את העסקים לתוך הפעילות - לא כי הם לא רוצים למכור באמזון, אלא כי ההליך הוא מאוד מורכב".

לדברי שווימר, לחברות שפועלות היום בתחום "אין את הגב והפלטפורמה שיש לאלקטרה, חלקם ניסו לתת שירותים בסכומים הזויים ומופרכים, ואין להם יכולת לשרת היקף כזה של לקוחות. בשירות שאנחנו מציעים עסק יכול להתחיל לעבוד באמזון בתוך שבועיים עד שלושה שבועות מהרגע שהוא נפגש איתנו".