נובוקיור קיבלה שיפוי ביטוחי למוצר לטיפול בסרטן המוח

החברה הישראלית כבר נסחרת לפי שווי של 6.7 מיליארד דולר

ראשי נובוקיור עם המנכ"ל אסף דנציגר / צילום: נאסד"ק
ראשי נובוקיור עם המנכ"ל אסף דנציגר / צילום: נאסד"ק

חברת נובוקיור הודיעה במהלך סוף השבוע כי קיבלה שיפוי ביטוחי למוצר שלה, מערכת גירוי חשמלי למוח לטיפול בסרטן המוח מסוג גליובלסטומה. החברה קיבלה אישור ממדיקר, המבטח הממשלתי האמריקאי לבני 65 ומעלה, כי מדיקר תעניק החזר כספי למשתמשים במוצר גם כטיפול קו ראשון. כלומר, אין צורך לנסות טיפולים אחרים לפני השימוש במוצר כדי לקבל את ההחזר.

מניית החברה עלתה 120% מתחילת השנה על רקע הגידול בהכנסות המוצר, וכעת החברה נסחרת לפי שווי של 6.7 מיליארד דולר והיום היא חברת הביומד הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר בנאסד"ק, בפער גדול. עם פרסום ההודעה על השיפוי ירד מחיר המניה קלות, כנראה משום שהשוק ציפה לשיפוי במחיר מעט גבוה יותר וכן אולי משום שמשקיעים שחיכו לחדשות יצאו מן המניה בעקבות פרסומן, אולם אתמול (ב') המניה שבה לעלות.

בעלי עניין בחברה ניצלו את העליות כדי לממש מניות. כל בעלי המניות בחברה מימשו בשנה האחרונה מניות בהיקף של 207 מיליון דולר. מנכ"ל החברה אסף דנציגר, שהיה עם החברה כמעט מתחילת דרכה ולפני ההנפקה, מימש מניות בשווי של 45 מיליון דולר (בנטרול חלק מן התשלום עבור האופציות). דנציגר מחזיק כעת מניות בשווי של כ-18 מיליון דולר נוספים, וזכאי לאופציות נוספות.

התוצאות הכספיות לרבעון השני יפורסמו על ידי החברה מחרתיים. ברבעון הראשון של השנה רשמה נובוקיור הכנסות של 73 מיליון דולר, גידול של 41% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי היה 73%, וההפסד עמד על 12.2 מיליון דולר, בעיקר בשל ההשקעה בניסויים קליניים. בקופת החברה נחו נכון לסוף הרבעון 256 מיליון דולר, בין היתר הודות לגיוס חוב של 150 מיליון דולר בפברואר 2018.

ההכנסות מגיעות בעיקר מן המוצר שקיבל את השיפוי היום, אשר מצליח להאט את ההתקדמות של מחלת הגליובלסטומה, מחלה שיש לה מעט מאוד טיפולים קיימים. המוצר אינו נמצא היום בסל הבריאות הישראלי. בשנה שעברה היה קרוב להכללה בסל, אולם בסופו של דבר נבחרו טיפולים אחרים על פניו.

בשנים האחרונות עורכת נובוקיור ניסויים כדי לרשום את המוצר לסוגי סרטן נוספים. לאחרונה אישר מנהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) את בקשת החברה לאישור הטיפול באמצעות המכשיר בסרטן ריאות מסוג malignant pleural mesothelioma, סרטן ריאות שנגרם משאיפת אסבסט. כמו כן החברה נמצאת בניסויים בטיפול בגרורות סרטניות במוח, בסרטן הלבלב ובסרטן השחלות.

המוצר אינו מרפא סרטן, אבל הוא מאט את התקדמותו. למשל, בסרטן הריאות, לאחר שנה של טיפול, 80% מן החולים בקבוצת הטיפול היו עדיין בחיים, לעומת רק 50% בקבוצת הביקורת. לאחרונה פורסם כי בסרטן המוח, מינונים גבוהים משפרים עוד יותר את ההישרדות, והחברה תבחן אפשרות של עליה במינון בכמה ניסויים שיערכו השנה.

מוצרי החברה נמכרים בעיקר בארה"ב ומעט באירופה וביפן. לאחרונה החלו מכירות בסין, באמצעות השותף Zai Labs . יש לציין כי בין הרבעון האחרון של 2018 לנוכחי חלה ירידה קלה במספר המרשמים שניתנו בארה"ב. לדברי החברה בשיחת הועידה בדו"חות, מדובר בתנודתיות צפויה.