מניית נתנאל קופצת: בית גאון בת"א יושכר לרשת מלונות בראון תמורת 16 מיליון שקל בשנה

רשת המלונות תשכור את זכויותיהם של נתנאל ושל אחד מבעלי הרשת, ניר ויצמן, בבניין הסמוך לטיילת של ת"א, לתקופה של 10 שנים עם אפשרות להארכה, ותסב את מבנה המשרדים למלון

ניר ויצמן / צילום: אביב חופי
ניר ויצמן / צילום: אביב חופי

מניית חברת הנדל"ן נתנאל גרופ  מעוררת בימים האחרונים עניין בקרב משקיעים, שהובילו אותה לזינוק דו-יומי של כ-17%. הזינוק נרשם על רקע עדכון שפרסמה החברה על כניסתו לתוקף של הסכם שכירות בבניין המשרדים "בית גאון" בתל-אביב, שנחתם מול רשת מלונות הבוטיק "בראון", המתכננת להסב את עיקר שטחי הנכס למלון.

ככל הידוע, במרכז עסקה זו ניצב איש העסקים ניר ויצמן (בנו של איל המלונאות מני ויצמן), שמצד אחד הוא שותף של חברת נתנאל להחזקה בבית גאון, באמצעות חברה פרטית, ומצד שני גם ניצב בצד השוכר, כשותף לבעלות ברשת מלונות "בראון" יחד עם ליאון אביגד וניצן פרי.

לפי העדכון, רשת בראון תשכור את מלוא זכויותיהן של נתנאל ושל ויצמן בבית גאון לתקופה של 10 שנים, עם אפשרות להארכת התקופה עד כ-15 שנים נוספות, תמורת דמי שכירות שנתיים של 16 מיליון שקל - מחצית הסכום יהיה חלקה של נתנאל ומחצית של ויצמן. דמי השכירות, הצמודים למדד, יעלו בכ-5% כל חמש שנים, ולא ישולמו בששת חודשי השכירות הראשונים, ש"בהם יושלמו עבודות בינוי בנכס".

מניית נתנאל קפצה
 מניית נתנאל קפצה

נתנאל השקיעה בבניין ב-2017

עוד עדכנה נתנאל כי ההסכם בין הצדדים מאפשר לרשת בראון "לבצע בנכס עבודות לצורך הפעלתו כבית מלון, על חשבונו ובאחריותו", וזאת עד לתום שנה ממועד קבלת הנכס. נתנאל ומאור מלונות "יישאו בחלקים שווים ביניהם בעלות עבודות השוכר עד לסך של 50 מיליון שקל". ההסכם בין הצדדים, שעדכון ראשון אודותיו פרסמה נתנאל כבר בפברואר, כפוף לכמה תנאים.

בית גאון, שבעבר הוחזק על ידי קבוצת גאון אחזקות, שאותה ייסד איש העסקים בני גאון (שנפטר ב-2008), ממוקם ברחוב קויפמן הסמוך לטיילת של חוף תל-אביב, ושימש בעבר בעיקר למשרדים. את עיקר זכויותיה בבית גאון רכשה נתנאל ב-2017 תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים, ובהמשך הגדילה את החזקותיה שם. 

עם העליות האחרונות שרשמה מניית נתנאל, היא השלימה קפיצה של כ-30% מתחילת השנה, רחוקה כ-25% מרמת השיא אליה הגיעה לפני כשלוש שנים, בספטמבר 2016, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-170 מיליון שקל.

פעילותה של נתנאל גרופ, הנמצאת בשליטת משפחת נתנאל, מתרכזת בייזום, בהקמה ובמכירת פרויקטים למגורים בישראל. מוקדם יותר החודש עדכנה החברה כי היא בוחנת אפשרות להותיר את פעילות הנדל"ן המניב בידיה ולפצל את פעילות הנדל"ן היזמי שלה לחברה אחות, שבעלי מניותיה יהיו בעלי מניות נתנאל. כחלק מהמהלך, לאחר הפיצול מתכננת משפחת נתנאל להעביר לחברה הקיימת (נתנאל גרופ) זכויות בפרויקטים בתחום הנדל"ן המניב תמורת הקצאת מניות. הפרויקטים המדוברים כוללים זכויות בבניין משרדים ברחוב סלמה בתל-אביב, מקבץ דיור ונכס מסחרי ברחוב הרצל שברחובות, ושני נכסים להשקעה בניו יורק. את הפרויקטים האלה מחזיקה כיום המשפחה באמצעות חברת רישן בניין והשקעות הפרטית, המחזיקה גם בשליטה בחברה הבורסאית.

לצד העדכון אודות ההסכם בבית גאון, נתנאל דיווחה על דחיית אסיפת בעלי מניות (בפעם השנייה) לחודש אוגוסט. על סדר יומה של האסיפה ניצבים אישור עדכון תנאי העסקתו של המנכ"ל והיו"ר, ומדיניות תגמול לנושאי משרה. אחרי דיונים שקיימה מול המשקיעים המוסדיים, נתנאל עדכנה כמה מהסעיפים העומדים על הפרק, ומבקשת, בין השאר, לשדרג ב-5% את דמי הניהול של יו"ר החברה, אריה נתנאל, ושל אחיו, המנכ"ל דני נתנאל - לסכומים של 90-99 אלף שקל בחודש לכל אחד. בעלי המניות המוסדיים הגדולים בנתנאל הם ילין לפידות (כ-11%) ואלטשולר שחם (כ-10.5%).