עסקה גדולה בתעשייה הקיבוצית: משמר העמק שם רגל בחברת המים של עברון - רוכש כרבע מהמניות לפי שווי של כ-450 מיליון שקל

ברמד, בה מחזיקים הקיבוצים עברון וסער, פועלת בתחום של ייצור מגופי בקרה הידראוליים המיועדים למערכות הולכת מים • משמר העמק נחשב לאחד הקיבוצים העשירים ביותר ושולט בחברת תמה תעשיות פלסטיק, הנחשבת לאחת משלוש החברות המובילות והרווחיות בתעשייה הקיבוצית

מוצר של ברמד/  צילום: אתר החברה
מוצר של ברמד/ צילום: אתר החברה

לקראת עסקה גדולה בין שני קיבוצים: קיבוץ משמר העמק חתם לפני מספר שבועות על הסכם עקרונות לרכישת 20%-25% ממניות החברה הפרטית ברמד, מידי הקיבוצים עברון וסער לפי שווי חברה המוערך בכ-450 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". העסקה צפויה להיסגר לאחר מגעים שניהלו הקיבוצים המחזיקים בברמד עם מספר גופי השקעה, במטרה לממש חלק מהשקעתם בחברה הפרטית.

ברמד, בה מחזיקים עברון (75%) וסער, פועלת בתחום של ייצור מגופי בקרה הידראוליים המיועדים למערכות הולכת מים. הפתרונות שמציעה ברמד משלבים טכנולוגיות מתקדמות לבקרת זרימה ונחשבים למובילים בתחומם. מוצרי החברה משווקים באמצעות חברות בנות לכ-70 מדינות ברחבי העולם. מדירוג חברות התעשייה הקיבוצית של דן אנד ברדסטריט לשנת 2019 עולה כי מחזור ההכנסות השנתי של ברמד עומד על קרוב לחצי מיליארד שקל, רובו ככולו ליצוא, כי לחברה הון עצמי של כרבע מיליארד שקל וכי היא מעסיקה כ-700 עובדים.

קיבוץ משמר העמק שולט בחברת תמה תעשיות פלסטיק, הנחשבת לאחת משלוש החברות המובילות והרווחיות בתעשייה הקיבוצית. כפועל יוצא משמר העמק נחשב לאחד הקיבוצים העשירים ביותר, וביצע בשנים האחרונות השקעות בתחומים שונים על מנת לגוון את מקורות ההכנסה שלו. תחום ההתמחות העיקרי של מפעל תמה הוא מוצרי אריזה והגנה לחקלאות ובהם עטיפות לחציר ולכותנה, רשתות לשימושים שונים, חוטים וחבלים, כלי בית ומוצרי פלסטיק.

מנתוני דן אנד ברדסטריט עולה כי מחזור ההכנסות השנתי של תמה עומד על כ-2 מיליארד שקל, רובו ככולו ליצוא, וכי ההון העצמי של החברה עומד על קרוב למיליארד שקל. החברה מעסיקה מעל 1,600 עובדים.