פוקס קיבלה אופציה לרכישת סטארט-אפ בתחום הריטייל המבוסס על טכנולוגיית זיהוי פנים

במסגרת ההסכם הוענקה לפוקס אופציה לפיה יוקצו לחברה מניות בפרישיאייט, אשר יהוו לאחר ההקצאה 20% מהמניות של הסטארט-אפ לפי שווי חברה של 15.5 מיליון דולר לפני הכסף

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: שלומי יוסף
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: שלומי יוסף

פוקס  שבשליטת הראל ויזל מסמנת את פוטנציאל הסטארט-אפ של מייסד אמדוקס, אבי נאור. קבוצת קמעונאות האופנה הישראלית דיווחה היום (ד') על הסכם שחתמה עם חברת פרישיאייט (Preciate) שהקימו לפני שנה נאור, שמשמש כמנכ"ל החברה, ואל"מ במיל' אייל פישר, לשעבר מפקד מרכז הסייבר ב-8200.

פרישיאייט הוא סטארט-אפ שפיתח פלטפורמה המספקת בזמן אמת זיהוי פנים ללקוחות שנכנסים לחנות קמעונאית ומאפשרת להציע להם הטבות ושירות עם התאמה פרסונלית, כולל תשלום באמצעות זיהוי פנים.

העסקה של פוקס עם פרישיאייט כוללת שני חלקים הניתנים למימוש עד סוף חודש אפריל הקרוב: הראשון - אופציה לרכישת 20% ממניות הסטארט-אפ לפי שווי של 15.5 מיליון דולר לפני הכסף, וזאת בכפוף להתאמות ככל שיהיו השקעות נוספות עד למועד מימוש האופציה. החלק השני בעסקה עוסק בחיבורים אפשריים שפוקס תבצע עבור פרישיאייט עם גופים קמעונאיים מובילים בחו"ל, כשפוקס תהיה זכאית לקבל עד חצי מיליון דולר עבור כל התקשרות בין הסטארט-אפ לבין גוף מוביל בתחום הקמעונאות שפוקס תשדך לו.

להביא את הפרסונליזציה לחנויות הפיזיות

הסטארט-אפ של נאור ופישר הוקם ב-2018 ומונה כיום 15 עובדים שמועסקים במטה החברה בחולון. עד כה ביצעה החברה סבב גיוס אחד של 5 מיליון דולר, כולו מבוסס על משקיעים פרטיים, כשנאור הוא אחד המשמעותיים שבהם. מדובר במערכת שמזהה לקוחות בכניסה לחנויות לאחר הרשמה ראשונית באמצעות סלפי, שמטרתה להביא את הפרסונליזציה שקיימת היום באונליין גם לחנויות הפיזיות.

זיהוי הפנים מתבצע מרגע שהלקוח נכנס לחנות, כשהמטרה היא שהמוכר ידע מה הדברים האחרונים שהלקוח רכש ויוכל להציע לו מוצרים בהתאם למידות שלו ולהעדפות שלו. בנוסף, טכנולוגיית זיהוי הפנים מאפשרת תשלום שמבוסס על זיהוי בלבד, ללא אשראי או סלולר. החברה מפעילה בימים אלה פיילוט בשתי רשתות אופנת יוקרה בארה"ב, ובכוונתה להשתמש בחיבור עם פוקס כדי לבצע פיילוטים מקומיים כמו גם ליהנות מקשריה העולמיים בענף הקמעונאות.

בפוקס מציינים כי החברה רואה בהתקשרות זו "חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית החברה להמשיך ולהיות חברת קמעונאות מובילה בישראל, תוך קידום החדשנות כמנוף לצמיחה ויישום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים מתוך מטרה לשפר את חווית הקנייה ולייעל את הצעות הערך המותאמות לקהל לקוחות החברה".

בשיחה עם "גלובס" אומר מייקי בן-ארי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה, כי "אנחנו מבינים שהטכנולוגיה היא בלב הריטייל, ואני מאמין שנראה שחקניות נוספות בתחום האופנה הולכות בכיוון הזה".

קבוצת פוקס, הנסחרת בשווי של 1.4 מיליארד שקל, פועלת בענף תחרותי ומאתגר. בשנים האחרונות חוות רשתות הקמעונאות בתחום האופנה קשיים לאור התגברות הרכישות בחו"ל ובאתרים מקוונים. לפוקס יש שורה נרחבת של מותגים שהיא הבעלים או המייצג שלהם בישראל, דוגמת נייקי, פוט לוקר ואורבן אאוטפיטרס. בשנים האחרונות הקבוצה גם התרחבה לחו"ל, וזאת באמצעות זיכיון להפעלת המותג נייקי בקנדה ובאמצעות רשת הטיפוח ללין.

הכניסה של פוקס לבעלות מיעוט פוטנציאלית בסטארט-אפ פרישיאייט מסמנת כיוון חדש שבו פועל ויזל, המנכ"ל ובעל השליטה הדומיננטי ברשת. עבור ויזל מדובר בכניסה אפשרית לתחום ההייטק וההשפעות שלו על ענף הקמעונאות העולמי בכלל. אם התוכניות של שני הצדדים יצליחו, הרי שמבחינתם מדובר בפוטנציאל אדיר.