במאמץ הנדסי משותף של בזק וסלקום, העבירה סלקום את כל מנויי סלקום TV לתצורת מולטיקאסט על רשת בזק. בשלב זה מעבירה סלקום שלושה ערוצי טלוויזיה בתצורה זו. המעבר חוסך לסלקום כסף בתעבורת נתונים על רשת בזק ומחזק מאד את הקשר ואת שיתוף-הפעולה בין המפעילים.
המשמעות של המעבר לשיטת הפצה מולטיקאסט, משמעותה שסלקום מעבירה לבזק את השידורים לנקודת ריכוז אחת, ובזק מפיצה את השידור לכל ארונות התקשורת שלה.
במתכונת החדשה סלקום משלמת לבזק תשלום אחד עבור כל הפעולה, בעוד בשיטה הקודמת של שידור בתצורת יוניקאסט, דהיינו הפצה ייעודית לארון תקשורת ומשם ללקוח סופי - חייבה תשלום נפרד עבור כל לקוח ולקוח.
סלקום תשדר את הערוצים רשת 12, קשת 13 וערוץ הספורט (55) בתצורה החדשה. ככל הנראה מדובר בערוצים המרכזים את מרבית התנועה אצל הלקוחות.
מבנה המחירים בשוק הסיטונאי על בזק הוא כזה שמרמה מסוימת של תנועת לקוחות בטלוויזיה, משתלם לחברות לעבור למתכונת מולטיקאסט.
אך מעבר לכך, ההסכם עם בזק אומר בעצם שסלקום מעדיפה לעבוד על גבי רשת בזק במקום לעבוד על גבי רשת הוט. אצל האחרונה מחירי התעבורה יותר יקרים לשימוש, ולכן ההחלטה על תצורת המולטיקאסט, שהוא פרויקט הנדסי מורכב ולאורך זמן, מעידה על כך שסלקום בחרה אסטרטגית להתמקד בשוק סיטונאי בזק לצד ההשקעה במיזם הסיבים האופטיים על גבי תשתיות חברת חשמל IBC.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.