קבוצות מבנה ותדהר ישלמו לעיריית ת"א 348 מיליון שקל על חכירת מתחם הסוללים

במתחם יקימו מבנה (75%) ותדהר (25%) פרויקט הכולל 360 דירות ו-70 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר • תקופת החכירה של הקרקע, שמצויה בבעלות עיריית ת"א, הוארכה עד שנת 2081

פרויקט דרך השלום, הסוללים ושדרות ההשכלה / הדמיה: יסקי מור סיון
פרויקט דרך השלום, הסוללים ושדרות ההשכלה / הדמיה: יסקי מור סיון

קבוצת מבנה וקבוצת תדהר חתמו אתמול (ד') על הסכם עם עיריית תל-אביב, בעלת הקרקע במתחם הסוללים, דרך השלום ושדרות ההשכלה, להארכת תקופת החכירה ל-90 שנה, עד שנת 2108, תמורת 348 מיליון שקל. קבוצת מבנה, שמחזיקה ב-75% מהזכויות בפרויקט העתידי, תשלם 262 מיליון שקל מהסכום; וקבוצת תדהר, שמחזיקה ב-25% מהזכויות, תשלם 86 מיליון שקל מהסכום.

מבנה באמצעות חברת כלכלית ירושלים, חוכרת הסטורית את הקרקע שעליה פעל במשך שנים מגרש משאיות האשפה של עיריית תל-אביב, ותקופת החכירה מסתיימת בימים אלה. התשלום בגין הארכת תקופת החכירה משקף גם זכויות בנייה למגורים שהתווספו בקרקע, במסגרת תוכנית שקודמה על ידי החברה, כך שעל המגרש צפוי להיבנות פרויקט הכולל שני מגדלי מגורים בני 35 קומות כל אחד ו- 360 דירות, ו-70 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר במגדל בן 40 קומות ובניין בן 13 קומות. יש לציין כי רוכשי הדירות בפרויקט יהיו גם הם חוכרים עד שנת 2081 בדומה לפרויקטים אחרים למגורים שנבנים על קרקעות העירייה ברחבי העיר. בנוסף יכלול הפרויקט מבנה ציבור בהיקף 2200 מ"ר ושטחי מסחר בהיקף של 3200 מ"ר, וחניון תת-קרקעי מתוכו 280 חניות לטובת הציבור שתנהל אחוזת החוף.

כזכור, ביולי האחרון פרסם "גלובס" כי חברת תדהר נכנסה שותפה לחלק המגורים של הפרויקט בשיעור של 25%, ואף הוסכם בין החברות כי תדהר תבצע את הפרויקט כולו - לרבות שטחי התעסוקה והמסחר בו. עלות הקמת הפרויקט נאמדת על ידי החברות בסך של 830 מיליון שקל.

יש לציין שלא מדובר בשותפות הראשונה של קבוצת מבנה עם תדהר. קבוצות שותפות בפרויקט מגורים נוסף שמוקם בימים אלה ברחוב המיטב, גם הוא בשכונת בצרון.

עורכי הדין שמואל לכנר ודניאל ברנשטיין ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ייצגו את כלכלית בעסקה. את תדהר ייצגו עורכות הדין ענת שטרנליב מולכו וסיון כהן ממשרד עמית פולק מטלון.