האם נתניהו אסר על שר המשפטים אוחנה להשתתף הבוקר ב"שבתרבות"?

שר המשפטים ביטל את השתתפותו באירוע "שבתרבות" ברמת השרון • מנחת האירוע, דפנה ליאל, סיפרה לנוכחים כי רה"מ חשש משאלות על פיטוריה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור • אוחנה: "רה"מ מעולם לא שוחח איתי על 'שבתרבות'" • גם ח"כ שרן השכל ביטלה הבוקר את השתתפותה ב"שבתרבות" בנווה מונסון

שר המשפטים אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ
שר המשפטים אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ

שר המשפטים אמיר אוחנה אמור היה הבוקר (שבת) להופיע באירוע "שבתרבות" ברמת השרון, אך תושבי המקום התאכזבו לגלות כי אוחנה ביטל את השתתפותו פחות מ-24 שעות לפני האירוע.

בעוד אוחנה לא הסביר את הסיבה האמיתית להיעדרותו - מנחת האירוע, העיתונאית דפנה ליאל מערוץ 12, אמרה לקהל כי מדובר בהוראה ישירה מראש הממשלה בנימין נתניהו. הוראה זו נבעה מהחשש שהקהל במקום יתעניין וישאל רבות על סוגיית פיטוריה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, כאשר אוחנה הוא שר משפטים בתקופה של ממשלה שלא זכתה לאמון הכנסת (ממשלת מעבר); ומכך שתיווצר פרובוקציה בנושא הזה.

אחרי מספר בירורים נודע ל"גלובס" כי בקמפיין הליכוד יצאה אתמול (ו') הוראה כוללת לבטל השתתפות כל חברי הרשימה שלהם באירוע "שבתרבות" ברחבי הארץ, אחרי שהגיעו למסקנה כי הופעות אלה לא יועילו לקמפיין.

משר המשפטים אמיר אוחנה נמסר בתגובה: "כדי להעמיד דברים על דיוקם: כבר ביום רביעי נמסר ממטה קמפיין הליכוד שלא אשתתף ב'שבתרבות', ולא 'פחות מ-24 שעות לפני' כנטען. במקביל, בוטלה השתתפותם של חברי כנסת נוספים ב'שבתרבות'.

"בתקופת בחירות, כל ראיון והופעה של חברי הליכוד עוברים דרך מטה הקמפיין, פרקטיקה שנהוגה גם במפלגות אחרות.

"למען הסר ספק: ראש הממשלה מעולם לא שוחח איתי על 'שבתרבות', כל הדבר הזה לא היה ולא נטען על-ידי בפני אף אדם בשום שלב".

ח"כ צבי האוזר שנכח באירוע אמר לנוכחים כי הקואליציה המתכננת חסינות לראש הממשלה נתניהו "אינה קואליציית ימין. מי ששוקל לבחור נתניהו, צריך להבין שהדבר היחיד שמעניין אותו הוא חסינות - ולא ממשלת ימין".

בהתייחסו למצבה של כחול לבן אמר האוזר כי "הציבור חכם והציבור מבין - אלה לא בחירות רגילות שכל אחד יכול לבחור בחירה אופטימלית מבחינתו. יש פה שאלה אחת: האם משנים את הכיוון שאליו הקטר הישראלי נוסע. היחידים שיכולים לתפוס את ההגה ולשנות את הכיוון זה כחול לבן".

במקביל, ח"כ שרן השכל (הליכוד) ביטלה הבוקר את השתתפותה ב"שבתרבות" בנווה מונסון - עניין נוסף שהעלה תהיות באשר לאירועי הליכוד בשבת בבוקר ברחבי הארץ.

ח"כ סתיו שפיר ("ישראל דמוקרטית") הופיעה הבוקר גם היא ב"שבתרבות" בבאקה אל-גרביה וקראה ליו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לחבור למחנה הדמוקרטי. "עמיר פרץ עשה טעות. מנהיגים גדולים באמת יודעים ברגעים מכריעים לשים את האגו בצד, לשמוע את הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש. בזה מנהיגות נמדדת", אמרה שפיר.

לדבריה, "הבטחתי לציבור שאעשה הכול כדי לקדם את החיבורים במחנה - וקיימתי. זה יכול עוד לגדול, ואצלנו במחנה הדמוקרטי הדלת פתוחה. אני קוראת למפלגת העבודה, הבית האידאולוגי שלי, להצטרף".

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הופיע הבוקר בכנס תומכים של המגזר הערבי בשפרעם, ואמר כי יציג תוכנית כלכלית עם סדר עדיפויות חדש: "העליונות וההתנשאות של נתניהו כלפי תושבי הפריפריה, ערי הפיתוח והמגזר הערבי, עוברת כל גבול. מנהיגותו המנותקת הפותחת שסעים מדממים וזורעת תחושת קיפוח והזנחה שלא ניתנת לגישור".

לדבריו, "בכוונתי להציג תוכנית כלכלית שתבשר סדר עדיפויות חדש. את הניתוק וההתנשאות של נתניהו תחליף שותפות ישראלית. עם עדיפות ברורה בהשקעה בשירותים חברתיים, בהעלאת השכר במשק, בניית תשתיות בפריפריה הגאוגרפית, קידום תוכניות המיתאר כך שכל זוג צעיר יוכל לבנות בית ומשפחה בעיר הולדתו".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) קראה היום ב"שבתרבות" בבאקה אל-גרביה לצירוף מועמד ערבי נוסף לקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי, והודיעה כי תפעל בעצמה לכך: "גם אם לא תהיה מפלגה ערבית בתוך המחנה הדמוקרטי, אני בהחלט קוראת ומתכוונת לעשות מה שאני יכולה, כדי שיהיה לפחות עוד מועמד או מועמדת בקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי".

יו"ר מרצ וראש רשימת "המחנה הדמוקרטי", ח"כ ניצן הורוביץ, אמר כי הרשימה החדשה לא תצטרף בשום מחיר לממשלה בראשות נתניהו או הימין. "נתניהו צריך ללכת הביתה, והמחנה הדמוקרטי הוא היחיד בזירה הפוליטית שמתחייב באופן חד-משמעי לא לשבת אתו ולא לחלץ אותו מכתבי האישום. נגמר עידן החנופה לימין", אמר הורוביץ.

עוד אמר הורוביץ כי רבים מתומכי מפלגת העבודה פונים כעת למחנה הדמוקרטי כדי לתמוך בגוש שמאל חזק בבחירות, שינהל קמפיין אגרסיבי ונשכני. את הדברים אמר הורוביץ באירוע "שבתרבות" ברמת השרון.