הסכם הפצה לקנאשור בגרמניה; תרכוש שתילים מחברת RCK

המפעל וחוות הגידול של החברה עשויים להתחיל בפעילות בחודשים הקרובים • במקביל, החברה הודיעה על רכישת שתילי קנאביס מחברת RCK שצפויה להתמזג עם השלד הבורסאי תמדא

שקילת קנאביס למכירה / אילוסטרציה: Shutterstock
שקילת קנאביס למכירה / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת קנאשור  המקימה חוות גידול ומפעל קנאביס, ונמצאת בשליטת שמעון בר קמה וניר פלס, בעלי השליטה בחברת תוספי המזון סולבר, הודיעה בשבוע האחרון על חתימת הסכם הפצה בגרמניה. בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה 12% ביום חמישי. היום המניה ממשיכה צפונה בעקבות ההודעה על רכישת שתילי קנאביס מחברת RCK (שצפויה להתמזג עם השלד הבורסאי תמדא). כעת נסחרת החברה לפי שווי של 79 מיליון שקל. מניית תמדא  עולה 1.9% והחברה נסחרת לפי שווי של 22 מיליון שקל.

ההסכם שעליו חתמה קנאשור הוא למכירת קנאביס בהיקף מינימלי של 3 טון, אשר על פי ההערכות יכולים להניב כ-12 מיליון דולר. הסכם ההפצה תלוי עדיין באישור היצוא של קנאביס מישראל. יצוא הקנאביס הרפואי מישראל אושר עקרונית וכעת נמצא בשלב כתיבת התקנים, אולם התהליך בשל מאבקים נוספים בין משרדי הממשלה השונים (מעבר להבנות שכבר הושגו כדי להגיע לאישור מלכתחילה). מצב הממשלה הזמנית מקשה על השגת הבנות בין המשרדים ולא ברור מה יקרה להסכמות הללו בממשלה החדשה, אשר עשויה לקום עד סוף השנה. לכן כרגע אף שישנה התקדמות בתקינה לקראת יצוא, אין תאריך יעד ברור לתחילתו.

כמו כן תלוי ההסכם באישור יבוא הקנאביס לתוך גרמניה, אשר מתירה לייבא רק מוצרים העומדים בתקן יצור נאות (GMP) אירופאי, שהוא שונה מתקן ה-GMP הישראלי). החברה מדווחת כי המפעל שבו היא צפויה ליצר את מוצרי הקנאביס הרפואי שלה אמור לתאום גם את התקן הגרמני. בעלי השליטה כבר הקימו בחברת סולבר מפעלים מאושרי GMP אירופי כך שיש להם ניסיון בתחום, אולם כרגע המפעל עדיין לא קיבל את התקינה הישראלית או האירופית. ככל הנראה הוא צפוי לקבל את התקינה הישראלית בחודשים הקרובים.

היום דיווחה קנאשור על רכישת 12 אלף שתילי קנאביס מחברת RCK (שצפויה להתמזג עם השלד הבורסאי תמדא). קנאשור תשלם עבור השתילים 900 אלף שקל לאורך 24 חודשים וכן תמלוגים מסויימים מן המכירות.

מכאן ניתן להסיק כי פעילות הגידול של קנאשור צפויה להיכנס בקרוב לשלב "180 השתילים" שלב בדיקה מקדים של יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, טרם יאושר מתקן גידול חדש לקנאביס רפואי. אם תעבור החברה את הבדיקה, החווה עשויה להיות מאושרת לגידול מסחרי בתנאי GAP (תואמים גם את הרפורמה החדשה) בתוך כמה חודשים.