יוסי דגן לשר אמסלם: החל את המלצות הוועדה לחיבור הוט גם ביהודה ושומרון

ראש המועצה האזורית שומרון פנה לשר התקשורת דודי אמסלם בדרישה לעכב את המלצות הוועדה המייעצת לחובת הפריסה האוניברסלית, שהמליצה אתמול לחבר 220 יישובים בארץ לחברת הוט טלקום - אך החריגה את תושבי יהודה ושומרון מההמלצות

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום: מתוך אתר המועצה
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום: מתוך אתר המועצה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שלח הבוקר (ב') מכתב לשר התקשורת דודי אמסלם וביקש לעכב את ביצוע המלצות הוועדה המייעצת לחובת הפריסה האוניברסלית, שהמליצה אתמול לחבר לשירותי הוט טלקום 220 יישובים בארץ שלא היו מחוברים לשורות החברה עד היום. המלצות הוועדה לא כללו את תושבי יהודה ושומרון ולמעשה החריגו את תושבי יהודה ושומרון משאר תושבי מדינת ישראל.

"אני בטוח שכשר וכמנהיג במדינת ישראל אתה מאמין שיהודה ושומרון הם חלקים בלתי נפרדים ממדינת ישראל, ושלא תתן את ידך לאמירה פוליטית מהסוג הזה ולאפליה בוטה של כמעט 10% מתושבי מדינת ישראל", כתב דגן לשר התקשורת, וציין כי מדינת ישראל קיימת 71 שנים, ומתוכן 52 שנים אנחנו נמצאים ביהודה ושומרון. "מיטב הבנים שלנו נשלחים לצבא ולתפקידים בכירים, מיהודה ושומרון יוצאים מהנדסים, אנשי חינוך, הייטקיסטים וכיו"ב. אבקש ממך לעכב את ביצוע המלצות הוועדה. אני בטוח שגם השר מסכים איתי - יהודה ושומרון היא פריפריה שאיננה שונה משום פריפריה אחרת בישראל".

הוועדה המייעצת לחובת הפריסה האוניברסלית ישבה על המדוכה תשעה חודשים, ואתמול (א') כאמור הגישה את המלצותיה לשר התקשורת אמסלם. על-פי ההמלצות, חברת הוט טלקום תחבר בזמן מיידי 220 יישובים בישראל לחברה, מהלך שעשוי להוזיל עלויות לתושבים אלה. בעבר נטען כי לחיבור תשתיות חדשות של הוט ביהודה ושומרון יש צורך באישור של המינהל האזרחי, וכי מדובר בגורם המעקב ביצוע. דגן אמר כי ביצוע החיבורים בשטח לשירותי החברה צריכים להיות בחבילה אחת לכל הארץ.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, מסר כי "תושבי יהודה ושומרון לא זוכים לקבל חלק נרחב מהשירותים שכל אזרח בישראל מקבל כמובן מאליו. אנחנו לא אזרחים סוג ב', והדבר מקבל משנה תוקף בימי ממשלת ימין שמכריזה לא אחת כי היא רואה בנו חלק ממדינת ישראל.

"לא ייתכן שמשרד התקשורת ייתן הקלות נרחבות לחברת הוט בסכום של קרוב למיליארד שקל בפריסה האוניברסלית, בזמן שהחברה לא רואה לנכון לספק שירות לתושבי יהודה ושומרון. אנו סומכים על חברנו, השר דודי אמסלם, שבדיון הקרוב שיתקיים בנושא יביא לשיפור הכיסוי הסלולרי והכיסוי של מתן שירותי האינטרנט בשטחי יהודה ושומרון באופן מיידי ומלא". 

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, אייל בלום, מסר כי הוא מאוכזב מהחלטת שר התקשורת דודי אמסלם, הנחשב לשר חברתי, להקל במחויבותה של חברת הוט ולהפלות ולנתק את תושבי הפריפריה הרחוקה מתשתיות התקשורת.

על-פי הוראת שר התקשורת, הוט לא תחויב לפרוס תשתיות ביישובי הפריפריה, ובכך לא יזכו התושבים לקבל תשתית כבלים ראויה, לא יהיה חיבור ל-500 מגה כמו לתושבי מרכז הארץ, אלא רק של 40 מגה באמצעותם קשה לנהל עסקים מרחוק.

בנוסף, המדינה סומכת על כך שהוט מובייל תספק שירות באמצעות תשתיות סלולריות של בזק, אך בערבה התיכונה קיימות תשתיות בזק ישנות בנוסף אין באזור קליטה סלולרית.

לדברי בלום, "אנו דורשים מהשר צדק חלוקתי וקבלת החלטה להנחת תשתיות גם בפריפריה הרחוקה, ולא להמשיך בקיפוח תושבי הפריפריה".