אילן פז | פיצ'ר

"החיים מפתיעים": האחים זיסאפל הניחו בטכניון אבן-פינה לבניין על שמם

וגם: אילן פז מונה למנהל ברקליס ישראל במקומו של לן רוזן

זהר זיסאפל, פרופ' פרץ לביא ויהודה זיסאפל / צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון
זהר זיסאפל, פרופ' פרץ לביא ויהודה זיסאפל / צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון

האחים זהר ויהודה זיסאפל, מייסדי ובעלי השליטה בקבוצת רד-בינת, הגיעו ביום חמישי שעבר לטכניון בחיפה, שם התקיים טקס הנחת אבן-פינה לבניין ע"ש זיסאפל להנדסת חשמל. הבניין ישרת את הפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי, ולהקמתו תרמו האחים זיסאפל, בעצמם בוגרי הפקולטה, עשרות מיליוני שקלים.

היות שבזכרונות מהקמפוס עסקינן, שיתף יהודה זיסאפל בזיכרונות מתקופת לימודיו, ואמר כי "בתור סטודנט לא דמיינתי שנתרום בניינים לטכניון, אבל זה חלק מרזי החיים - הם מפתיעים. לטכניון חלק חשוב בהצלחתנו, שכן הנושאים והידע אמנם משתנים במהירות בעולם הטכנולוגי, אבל הטכניון לימד אותנו איך ללמוד מהר נושאים חדשים ואיך להתעדכן בשינויים". זהר זיסאפל ציין כי "הטכניון ידע תמיד להיענות לצורכי התעשייה וחשוב שימשיך להתעדכן ולהיכנס לתחומים הצפויים להתפתח בעתיד".

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון, נכח גם הוא באירוע יחד עם סגנו לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני, שלדבריו היה גורם מרכזי בקידום הפרויקט. לביא אמר כי "זהו יום חג למשפחת הטכניון כולה ולפקולטה להנדסת חשמל. לפני 13 שנה שינו האחים זיסאפל את פני הטכניון עם הקמתו של מרכז זיסאפל למחקר בננואלקטרוניקה. בלי המרכז הזה לא היה הטכניון במקום שבו הוא נמצא היום, ואני מאמין שגם הבניין החדש יתרום רבות לקידומו ולקידום הפקולטה". בזווית אישית לביא הוסיף כי "לקראת תום כהונתי, לא יכולתי לדמיין מתנה יפה מזו".

בטקס נכחו גם רותי לבנה, זוגתו של יהודה זיסאפל, ויזמת ההייטק רחל (חלי) בן-נון, זוגתו של זהר זיסאפל; פרופ' אורי סיון, שייכנס לתפקידו כנשיא הטכניון באוקטובר; פרופ' נחום שימקין, דיקן הפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי; בכירי הטכניון ודיקני הפקולטה להנדסת חשמל לדורותיהם.

אילן פז מונה למנהל ברקליס ישראל במקומו של לן רוזן

בנק ברקליס הודיע היום על מינויו של אילן פז לתפקיד מנהל הבנק בישראל. פז יחליף את לן רוזן, שכיהן בתפקיד מנהל הבנק המקומי מאז שנת 2008. פז ייכנס לתפקיד באופן מיידי, בכפוף לאישור בנק ישראל.

פז (48) ניהל עד היום את פעילות בנקאות ההשקעות של ברקליס בישראל, וגם הוא החל עבודתו בבנק בשנת 2008, לאחר ששימש כסמנכ"ל בנקאות ההשקעות בקבוצת הטכנולוגיה של מריל לינץ' ועבד ב-UBS בניו יורק. במסגרת המינוי החדש בברקליס, הוא יהיה אחראי על פיתוח האסטרטגיה העסקית והגדלת ההכנסות באמצעות שוקי ההון ועסקאות מיזוגים ורכישות.

קרלו קלבריה, אחראי תחום בנקאות ההשקעות באזורי יבשת אירופה בברקליס, מסר כי "אני שמח לאשר כי אילן פז מונה היום למנהל ברקליס בישראל, בכפוף לאישור רגולטורי. תפקיד זה יתווסף לאחריותו הנוכחית כמנהל בנקאות ההשקעות של ברקליס בישראל".

ריד מארש, מנהל בנקאות ההשקעות באזורי EME PAC בברקליס, ציין כי: "לברקליס יש רקורד מוכח של שותפויות מוצלחות עם לקוחות טכנולוגיים ישראלים, ובסיוע לפתח את עסקיהם".