בכפוף לאישור הפיקוח על הבנקים: קוטלר ייכנס לתפקיד מנכ"ל הפועלים כבר בתחילת אוקטובר

מדובר בהקדמה של רבעון שלם לעומת התוכנית הקודמת למועד פרישת המנכ"ל הנוכחי אריק פינטו וכניסתו של דב קוטלר לתפקיד במקומו • עפ"י הערכות, מינויו אמור לקבל אישור

לא מחכים לסוף השנה: דב קוטלר, המנכ"ל הנבחר שלבנק הפועלים , צפוי להיכנס לתפקידו כמנכ"ל הבנק כבר בתחילת אוקטובר הקרוב. קוטלר ייכנס לתפקיד בכפוף לקבלת אישור מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, ובמקומו של המנכ"ל הפורש אריק פינטו. על פי הערכות, מינוי קוטלר אמור לקבל את האישור.

פינטו הודיע במפתיע על פרישתו מהבנק באמצע אפריל האחרון. או אז הוא אמר כי יישאר בתפקידו עד סוף שנת 2019. לאחרונה דיווחנו ב"גלובס" כי הוא צפוי להקדים את פרישתו מהבנק, עתה משנבחר מנכ"ל חדש לבנק. מהודעת הבנק היום (ב') עולה כי מדובר בהקדמה של רבעון שלם.

פינטו רצה מועמד פנימי

קוטלר נבחר לתפקיד המנכ"ל בתום הליך איתור ארוך שהוביל יו"ר הבנק עודד ערן ושהסתיים בבחירה מפתיעה של מי שאינו נחשב לבשר מבשרו של בנק הפועלים. הוא אמנם שימש בעבר כמנכ"ל חברת כרטיסי האשראי של הבנק, ישראכרט, אלא שבשנים האחרונות עסק בעסקים פרטיים. קודם לתפקיד הקודם בקבוצת הפועלים הוא היה מנכ"ל בית ההשקעות פריזמה, מנכ"ל בנק אגוד ומנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל.

הוא הועדף על פני שורת מועמדים בהם, מנהלים פנימיים שפינטו דיבר בשבחם ורצה במינויים על פני מינויו של קוטלר. למעשה, המינוי של דירקטוריון הבנק נתפס כהבעת אי-אמון בפינטו, שהתנגד וביקש למנות תחתיו את יד-ימינו ארז יוסף, או מועמד פנימי אחר, שצמח בבנק. פינטו אף הופיע מול דירקטוריון הבנק ביום בחירת המנכ"ל, במטרה לשכנע את חבריו שלא לבחור במועמדים החיצוניים שהובאו בפניו, ובכלל זה קוטלר.

לפני כשבוע וחצי, כשפרסמנו את האפשרות להקדמת הפרישה של פינטו, מסר האחרון, בין היתר, כי "אשאר ככל שיידרש, על פי סיכום עם עודד ערן ודב קוטלר, ותבוצע חפיפה ככל שתידרש".

עם כניסתו של קוטלר לתפקיד הוא יידרש למלא מיידית את התפקידים של שני בכירים שהודיעו על פרישה מהבנק: רונן שטיין, הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק, ויוסף, הממונה על חטיבת אסטרטגיה משאבי ותפעול (וה-COO בבנק). לצד זאת, יו"ר הבנק ערן העביר לאחרונה להנהלת הבנק מסר מרגיע מקוטלר.