רישיון או ביזיון? אדיסון נוטשת בדקה ה-90 את רישיון "רועי"

שותפות רציו, המחזיקה 70% מהזכויות ברישיון "רועי", הודיעה הערב כי אדיסון, החברה המפעילה את הרישיון ומחזיקה ב-20% מהזכויות בו, הודיעה לה ולשותפה השלישית הזדמנות ישראלית (10%) כי "הנסיבות הנוכחיות מכריחות אותה לצערה לפרוש מהרישיון" • לא נמסרו כל נימוקים לפרישה

אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אסדת קידוח / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת אדיסון פורשת במפתיע מרישיון "רועי" זמן קצר לפני תחילת הקידוח המתוכנן בו. שותפות רציו, המחזיקה 70% מהזכויות ברישיון "רועי", הודיעה הערב (ג') כי אדיסון, החברה המפעילה את הרישיון ומחזיקה ב-20% מהזכויות בו, הודיעה לה ולשותפה השלישית הזדמנות ישראלית (10%) כי "הנסיבות הנוכחיות מכריחות אותה לצערה לפרוש מהרישיון". לא נמסרו כל נימוקים לפרישה. מחברת אנרג'יאן שרכשה לאחרונה את אדיסון לא נמסרה תגובה אולם גורמים הקושרים לחברה ציינו כי עסקת הרכישה של אדיסון עדיין לא הושלמה.

משמעות ההודעה על פרישתה של אדיסון היא ביטול קידוח האקספלורציה שהיה מתוכנן להתבצע בשטח הרישיון בינואר הקרוב. תוקף רישיון רועי יפוג באפריל הקרוב בתום שבע שנים ולאחר שהמדינה האריכה אותו עד לתקופה המרבית המותרת בחוק. אדיסון, השותפה המפעילה של הרישיון היא זו שניהלה את המגעים לביצוע הקידוח. על-פי הצהרות שמסרו אדיסון ושותפיה לרישיון למדינה, הושגו הסכמות עם אסדה שהייתה אמורה לבצע את הקידוח בינואר, אך פרסום הודעה רשמית על תחילת הקידוח התעכב.

על פי דוח הערכת המשאבים הפוטנציאליים של חברת NSAI ממאי 2017, קיימת הסתברות גיאולוגית של 36% למציאת מאגר גז טבעי ברועי בהיקף של 3.4 טריליון רגל מעוקבת (TCF) שהם כ-100 מיליארד מ"ק (BCM) של גז טבעי.