ליברמן הציג רשימה לבחירות: "בליכוד איבדו את הדרך. הכול פולחן אישיות. לא נהיה שותפים לממשלת הלכה"

"אנחנו לא נהיה שותפים לממשלה צרה ולא לממשלת הלכה. הראשונה מבין המפלגות הגדולות שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ", כך אמר הערב יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בהצגת רשימת המפלגה לכנסת ה-22

אביגדור ליברמן בכנס ישראל ביתנו / צילום: איל יצהר, גלובס
אביגדור ליברמן בכנס ישראל ביתנו / צילום: איל יצהר, גלובס

ח"כ אביגדור ליברמן כינס הערב (ג') מאות פעילי מפלגתו, ישראל ביתנו, כדי להציג את הרשימה לכנסת ה-22. חברי סיעתו שהספיקו לשרת בכנסת ה-21 עלו על הבמה ונאמו, בדבריהם הזכירו את התנגדותם לכפייה דתית והתמיכה ב מיכאל צ'רנוי .

ליברמן אמר במהלך האירוע: "לצערי בליכוד איבדו את הדרך. הכול פולחן אישיות. אני אחתור לממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן. אנחנו לא נהיה שותפים לממשלה צרה ולא לממשלת הלכה. הראשונה מבין המפלגות הגדולות שתגיד כן לממשלת אחדות - עליה נמליץ".

"מתי המילה ממשלת אחדות נהייתה מילה גסה בישראל? מדוע לא לחתור לכך", אמר ח"כ יבגני סובה, המוצב במקום השלישי ברשימה.

חלק מן הנוכחים באירוע הציגו את עצמם במבואת האולם כמועמדים, אך גם הם לא ידעו עד לרגעים האחרונים מה הוא המקום ברשימת ישראל ביתנו שיוצבו בו.

בקהל נכחה גם השרה לשעבר סופה לנדבר, אשר כל הדוברים הדגישו את נוכחותה. לאור מעברו של חבר הכנסת לשעבר רוברט אילטוב לייעוץ לליכוד ולנתניהו, לליברמן וחבריו חשוב היה להדגיש שלנדבר נותרה עמם.

בקרב הקהל במקום נכח גם איש העסקים וחברו האישי של ליברמן, מיכאל צ'רנוי. כזכור, רעייתו של צ'רנוי, ניקול ראידמן היא חברתה הקרובה של שרה נתניהו והיא הביעה אכזבה גדולה מהתנהלותו של ליברמן בסוף חודש מאי 2019 כאשר נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה. לפני הבחירות מועד א' ליוו בני הזוג צ'רנוי-ראידמן את נסיעתו של נתניהו לברזיל.

מיכאל צ'רנוי / צילום: טל שניידר, גלובס
 מיכאל צ'רנוי / צילום: טל שניידר, גלובס

עוד אמר ליברמן שאם המפלגות הגדולות לא ישאפו לאחדות, הוא לא ימליץ על אף מועמד. הוא ציין כי במהלך המו"מ ידרוש תיקים נוספים מעבר לביטחון וקליטה: "משרד הבריאות ומשרד הפנים אלה המשרדים שנבקש. ליצמן נושא האחריות אישית למצב מערכת הבריאות כיוון שניסה להקים שירותי בריאות אישיים לחרדים. במשרד הבריאות יש צורך באיש מקצוע שידאג לכל האוכלוסייה וכמובן גם לחרדים". במהלך האירוע הציע ליברמן את ליאוניד אידלמן, לשעבר יו"ר הר"י, כמי שיהיה שר הבריאות מטעמו.

ד"ר ליאוניד אידלמן / צילום: טל שניידר, גלובס
 ד"ר ליאוניד אידלמן / צילום: טל שניידר, גלובס