טראמפ הודיע על הסכם להגדלת יצוא בקר לאיחוד האירופי

נשיא ארה"ב: "ההסכם שעליו אנחנו הולכים לחתום מקיים הבטחה נוספת לפטריוטים של החקלאות האמריקאית"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום (ו') על הסכם להגדלת יצוא בקר לאיחוד האירופי. "ההסכם שעליו אנחנו הולכים לחתום מקיים הבטחה נוספת לפטריוטים של החקלאות האמריקאית", אמר טראמפ בבית הלבן בעת שדיווח על ההסכם. "ההסכם יוריד מחסומי סחר באירופה וירחיב את הגישה של חקלאים ומגדלי בקר אמריקאים".

בזכות ההסכם, כך לפי נציב הסחר של ארה"ב, ההיקף השנתי של יצוא בקר אמריקאי פטור ממס לאיחוד האירופי צפוי לגדול פי שלושה - מ-150 מיליון דולר ל-420 מיליון דולר. 

תעשיית החקלאות בארה"ב נפגעה מאוד ממלחמת הסחר בין ארה"ב וסין ומהמכסים הרבים שהוטלו. נראה כי המהלך כעת הוא ניסיון נוסף לצמצם את הנזק שנגרם לתעשייה. לאחרונה הממשל האמריקאי הודיע על תוכנית חילוץ בהיקף 16 מיליארד דולר לחקלאים שנפגעו. עם זאת, אתמול הודיע טראמפ כי הוא מתכוון להטיל מכסים נוספים בגובה 10% על סחורות מסין בהיקף של 300 מיליארד דולר כבר ב-1 בסטפמבר - מהלך שצפוי להביא לעליית מחירים של מוצרי הצריכה. 

במהלך מסיבת העיתונאים, שבה הודיע על הסכם הבקר, טראמפ גם מצא זמן להתבדח ולמתוח את נציגי האיחוד האירופי, שנכחו במקום. כך, הנשיא ציין כי "אנחנו עובדים על הסכם, שלפיו האיחוד האירופי מסכים לשלם מס של 25% עבור כל מרצדס וב.מ.וו שמגיעות לארה"ב, ואנחנו מעריכים את זה". מיד לאחר מכן הבהיר טראמפ כי "אני רק צוחק. הם (נציגי האיחוד) התחילו להיראות מודאגים מעט!".