קרן טנא על סף רכישת השליטה בדלתות חמדיה לפי שווי של כ-150 מיליון שקל

ל"גלובס" נודע כי קרן הפרייבט אקוויטי, בניהולו של אריאל הלפרין, צפויה לחתום בימים הקרובים על עסקה לרכישת השליטה בחברת דלתות חמדיה מידי בעליה - המנכ"ל אהוד סאסי והמשנה למנכ"ל מיכאל גלובינסקי

אריאל הלפרין / צילום: איל יצהר, גלובס
אריאל הלפרין / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן הפרייבט אקוויטי טנא, בראשותו של ד"ר אריאל הלפרין, צפויה, על-פי הערכות, לחתום בימים הקרובים על עסקה לרכישת השליטה בחברת דלתות חמדיה. ל"גלובס" נודע כי העסקה צפויה להתבצע לפי שווי חברה של 140-150 מיליון שקל.

בעלי החברה הנרכשת, דלתות חמדיה, הם המנכ"ל אהוד סאסי והמשנה למנכ"ל מיכאל גלובינסקי. החברה התחילה את דרכה בשנת 1949 כחברה קיבוצית שהפעילה נגרייה בקיבוץ חמדיה הסמוך לבית שאן. בשנות ה-60 הוחלט להרחיב את הפעילות, והוקם מפעל שייצר דלתות ליצוא ולצריכה מקומית. ב-2006 נאלץ הקיבוץ לבקש הקפאת הליכים בשל חובות של כ-100 מיליון שקל, וכחלק מהסדר נושים מכר את דלתות חמדיה לבעליה הנוכחיים.

באתר החברה נכתב כי "דלתות חמדיה היא החברה הישראלית הגדולה בתחומה, עם מגוון המוצרים הרחב בענף, בשלל עיצובים ומפרטים. החברה ידועה בהיקפי ייצור גדולים של דלתות מעוצבות ובפיתוחים טכנולוגיים חכמים. דלתות חמדיה מקדמת מוצרים ייחודיים, ורשומים על שמה פטנטים בינלאומיים".

קרן טנא, שנוסדה ב-2004, היא אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בישראל, המתמחה בהשקעות בחברות תעשייה יצואניות, ובתחילת דרכה הדגש היה על השקעות בחברות קיבוציות. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של כ-1 מיליארד דולר, והקרן הרביעית שלה, שגויסה לפני כשנתיים, היא בהיקף של כ-410 מיליון דולר.

השקעותיה של טנא בקרן הרביעית כללו עד כה את חברת הפלסטיק חוליות ואת חברת נוגה הנדסה. בין האקזיטים שהקרן ביצעה בעבר ניתן לציין את החברות נטפים, SCR ואבן קיסר - שבה חזרה הקרן לסיבוב שני של השקעה.