גוגל תאפשר להגדיר מנועי חיפוש מתחרים כברירת המחדל במכשירי אנדרואיד - תמורת תשלום של החברות

גוגל הודיעה כי מסך התקנה חדש במכשירי אנדרואיד באירופה יאפשר למשתמשים לבחור בין גוגל לבין שלוש אופציות נוספות כברירת המחדל למנוע חיפוש במכשיר • שלושת המתחרות שיופיעו כאפשרויות לצידה של גוגל ייאלצו לשלם לה כדי להופיע במסך החדש

גוגל / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

גוגל ממשיכה להכניס שינויים במדיניות שלה בעקבות קנס השיא שהוטל עליה בשנה שעברה ע"י האיחוד האירופי, והפעם החברה הודיעה כי מסך התקנה חדש במכשירי אנדרואיד באירופה יאפשר למשתמשים לבחור בין גוגל לבין שלוש אופציות נוספות כברירת המחדל למנוע חיפוש במכשיר. שלושת המתחרות שיופיעו כאפשרויות לצידה של גוגל ייאלצו לשלם לה כדי להופיע במסך החדש.

תהליך הבחירה של המתחרות ייעשה באמצעות מכרז, במהלכו החברות יצטרכו להצהיר על המחיר שהן מוכנות לשלם לגוגל בכל פעם בו משתמש בוחר במנוע החיפוש שלהן כברירת המחדל. בכל מדינה באירופה יבחרו שלושת החברות שהציעו את הסכומים הגבוהים ביותר.

עד היום משתמשים יכלו לשנות את מנוע החיפוש שמוגדר כברירת מחדל במכשיר האנדרואיד שלהם בכל שלב, אך החידוש הוא באפשרות לקבוע אותו מראש. השינוי ייכנס לתוקף בתחילת 2020, לפי הודעת החברה.

בשנה שעברה הוטל על גוגל קנס בגובה 5 מיליארד דולר ע"י הנציבות האירופית, בשל פרקטיקות שפגעו בתחרות, אחת מהן היא הדרישה מיצרניות מכשירי אנדרואיד להגדיר את מנוע החיפוש של גוגל כברירת המחדל במכשירים. גוגל אמנם מערערת על הקנס, אך כבר ביצעה מספר שינויים במדיניות כדי לעמוד בהחלטת הנציבות.