אחרי יולי אדום לשוק הקריפטו: הביטקוין שוב מעל 11 אלף דולר

שוק המטבעות הדיגיטליים פותח את אוגוסט במגמה חיובית, לאחר שבחודש יולי צנח שוויו הכולל ב-15% • מחיר הביטקוין זינק בשבוע האחרון ב-20% • אלגוראנד מציעה פדיון מוקדם למשך שבוע לרוכשי המטבע הדיגיטלי שלה במכירה הפומבית שהניבה לה לפני חודש וחצי 60 מיליון דולר

ביטקוין / שאטרסטוק
ביטקוין / שאטרסטוק

שוק המטבעות הדיגיטליים פותח את חודש אוגוסט במגמה חיובית. מחיר הביטקוין, המטבע המוביל בשוק, זינק בלילה האחרון מעל ל-11 אלף דולר, ונסחר הבוקר ברמה של 11,500 דולר - מחירו הגבוה ביותר בשלושת השבועות האחרונים, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

אחד ההסברים לעלייה במחיר הביטקוין היא החרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. למרות התנודתיות הגבוהה של הביטקוין, ניתן לראות מתאם מסוים בין השינויים במחירו לבין תקופות של לחץ בשווקים הפיננסיים בעולם. שער היואן הסיני ירד ביממה האחרונה בכ-1% לשפל של 11 שנה מול הדולר האמריקאי, על רקע הודעתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על כוונתו להטיל מכסים נוספים על מוצרים מיובאים מסין. 

בשבוע האחרון טיפס שער הביטקוין (BTC) ב-20%. שערו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-206 מיליארד דולר - כ-68% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כיום 2,420 מטבעות דיגיטליים שונים.

הביטקוין סיכם את חודש יולי עם ירידה של 5% במחירו, אחרי מגמה חיובית בחמשת החודשים שקדמו לו. המטבע את'ר (ETH), השני בשווי השוק שלו אחרי הביטקוין, ספג ביולי ירידה של 25% בערכו, והמטבע XRP של ריפל, השלישי בגודלו בשוק, איבד ביולי 21% מערכו. עוד שני מטבעות גדולים מבחינת שווי השוק שלהם הם לייטקוין (LTC), שמחירו צנח ביולי 20%, וביטקוין קאש (BCH), שאיבד ביולי 22%. שוויו הכולל של שוק הקריפטו ירד ביולי ב-15%.

מתחילת 2019 נרשמה עלייה של 213% במחיר הביטקוין. לעומתו, מחיר האת'ר עלה מתחילת השנה בכ-72%, ואילו מחיר ה-XRP של ריפל ירד 8%. מחיר הלייטקוין זינק מתחילת 2019 ב-214%, ומחירו של ביטקוין קאש (BCH) טיפס מתחילת השנה 119%.

ביום שישי האחרון, כחודש וחצי בלבד לאחר המכירה הפומבית הראשונה של המטבע הדיגיטלי Algo ב-60 מיליון דולר שעליה דיווחנו ב"גלובס", הציעה קרן Algorand, בהובלתה של ד"ר טל רבין, למשך שבוע בלבד, אפשרות של פדיון מוקדם לרוכשי המטבעות. הקרן מציעה לרכוש מהם בחזרה את המטבעות לפי מחיר של 85% ממחיר המטבע במכירה הפומבית, שהיה 2.4 דולרים ליחידה. בבורסות הקריפטו נסחר כיום ה-Algo במחיר של כ-70 סנט בלבד, לפי CoinMarketCap. קרן אלגוראנד, לדבריה, מבקשת בצעד זה "לחזק את הקיימות ואת ההוגנות של שוק המטבע עבור המשתתפים הנותרים שהם בעלי ראייה לטווח ארוך".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.