עסקת ענק: גייטהאוז רוכשת את "USA Today" ב-1.4 מיליארד דולר

גאנט, ההוצאה לאור של היומון "USA Today", מהנפוצים בארה"ב, הסכימה להירכש בכ-1.4 מיליארד דולר ע"י גייטהאוז מדיה • גאנט היא כעת רשת העיתונים הגדולה בארה"ב, והיא מחזיקה 263 ארגוני חדשות ב-47 מדינות

"USA Today " / צילום: shutterstock, אס.איי.פי קריאייטיב
"USA Today " / צילום: shutterstock, אס.איי.פי קריאייטיב

גאנט, ההוצאה לאור של היומון "USA Today", מהנפוצים בארה"ב, הסכימה להירכש בכ-1.4 מיליארד דולר על-ידי גייטהאוז מדיה, שנשלטת על ידי פורטרס אינבסטמנט מקבוצת סופטבנק, חברת ההשקעות היפנית, בעסקה שמשלבת את שני המוציאים הגדולים ביותר של עיתונים בארה"ב במונחי תפוצה.   

הבעלים של גייטהאוז (GateHouse) תשלם לבעלי מניות גאנט (Gannett) כ-12.06 דולר למניה במזומן ובמניות, לפי שווי של 18% מעל מחיר מניית גאנט בחמשת הימים שהחלו ב-2 באוגוסט. כשהעסקה תיסגר, בעלי מניות גייטהאוז יחזיקו 50.5% מהחברה המאוחדת, שתיקרא "גאנט". כזכור, גאנט דחתה בחודשים האחרונים ניסיון השתלטות עוין של MNG, הוצאה לאור יריבה שנתמכת על-ידי קרן הגידור אלדן גרופ. 

העסקה באה על רקע זמנים קשים לעיתונות המקומית והאזורית המודפסת בארה"ב. יותר מ-1,800 עיתונים כאלה נסגרו ב-15 השנים האחרונות, זאת על רקע ירידה חדה בהכנסות הפרסומת, שנשלטות כעת על-ידי ענקיות טק כמו גוגל ופייסבוק.

גאנט החדשה תאחד תחת קורת-גג אחת 263 ארגוני חדשות ב-47 ממדינות ארה"ב והאי גואם באוקיינוס השקט. פירוש הדבר הוא שאחד מכל שישה עיתונים בארה"ב יהיה בבעלות חברה יחידה, לפי הערכת אנליסט מדיה.

גאנט היא כעת רשת העיתונים הגדולה בארה"ב, ורשימת הכותרים שלה כוללת את "דטרויט פרי פרס", "אינדיאנה סטאר" ו"אריזונה ריפבליק". גייטהאוז היא הרשת השנייה בגודלה, עם עיתונים כמו "אוסטין אמריקן סטייטסמן". גייטהאוז וגאנט מסרו אתמול (ב') כי העסקה צפויה להניב חסכון סינרגטי של עד 30 מיליון דולר בשנה.

על-פי ה"פייננשל טיימס", המימון לעסקה יבוצע על-ידי חברת הנכסים החלופיים אפולו, שתנפיק מסגרת הלוואה בערבות לחמש שנים של 1.7 מיליארד דולר לגייטהאוז, למימון רכיב המזומנים בעסקה ולפדיון התחייבויות קיימות של שתי החברות.   

"אנחנו רואים הזדמנויות רבות למנף את הגודל החדש ואת העוצמה הפיננסית של החברה המשולבת כדי להמשיך להניע צמיחה בעתיד הדיגיטלי. חשוב לציין כי מצאנו בניו-מדיה שותפה חזקה והתאמה תרבותית לגאנט, כשאנחנו ממשיכים לממש את ההתחייבות המשותפת שלנו למצוינות עיתונאית לקהילות שאנחנו משרתים", מסר ל"פייננשל טיימס" ג'פרי לואיס, יו"ר מועצת המנהלים של גאנט.