המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הקמת "רמת טראמפ"

היישוב שייקרא על שם נשיא ארה"ב יוקם ברמת הגולן, בהמשך להחלטת הממשלה • ההחלטה על הקמת היישוב נולדה מתוך הכרת-תודה לנשיא דונלד טראמפ על החלטתו להכיר בסיפוח ישראל ברמת הגולן

הנשיא טראמפ ונתניהו / צילום: רויטרס Carlos Barria
הנשיא טראמפ ונתניהו / צילום: רויטרס Carlos Barria

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את הקמת היישוב החדש ברמת הגולן על שם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. האישור מגיע בהמשך להחלטת הממשלה מ-19 ביוני 2019, עם כינוס ישיבת הממשלה במקום. את הליך אישור התכנון הוביל ממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ.

"בחודשים האחרונים הובלתי עבודה מקיפה יחד עם ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, להקמתו של היישוב ברמת הגולן, לבקשתו של ראש הממשלה. אני מברך על העבודה המקצועית והמהירה ועל שיתוף הפעולה הפורה בין כל השותפים", אמר היום פרץ.

על פי החלטת הממשלה, הוטל על משרד הבינוי והשיכון לקדם עבודת מטה מקצועית שהוגשה ליו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, זאת לצורך גיבוש ההמלצה בדבר הקמת היישוב.

השלב הבא יהיה העברת ההמלצה בחזרה לידי הממשלה לשם אישרור נוסף, כפי שנדרש על-פי "נוהל קבלת החלטה בנושא הקמת יישובים חדשים".

ממלא מקום מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ וראש המועצה האיזורית גולן, חיים רוקח  / צילום: תמונה פרטית
 ממלא מקום מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ וראש המועצה האיזורית גולן, חיים רוקח / צילום: תמונה פרטית

להלן פרטי האישור של המועצה הארצית לתכנון ובנייה: היישוב החדש מוצע להיבנות בשטח המיועד לבינוי ברמה המקומית ובשטח המיועד לפיתוח ברמה המחוזית ולכן לא מדובר באיתור חדש בשטח פתוח; היישוב החדש אינו מוצע בשטח בעל רגישות נופית סביבתית גבוהה ואין בו משום פגיעה ברצף שטחים פתוחים; היישוב מוצע בחלקה הצפוני של מועצה אזורית גולן, בסמוך לקלע אלון ובסמיכות לרשת דרכים ותשתיות נוספות, מה שעשוי להפחית עלויות ההקמה והפיתוח; היישוב המוצע נועד לתרום לביסוס וחיזוק המרחב הצפוני של מועצה אזורית גולן ע"י יצירת ספי כניסה למגוון רחב של שירותי קהילה אזוריים.

החלטת הממשלה ביוני 2019 נולדה מתוך הכרת-תודה לנשיא דונלד טראמפ על החלטתו להכיר בסיפוח ישראל ברמת הגולן. כזכור, הודעת ההכרה בסיפוח נמסרה בעת ביקור נתניהו בוושינגטון במארס 2019, כמה שבועות לפני מערכת הבחירות מועד א'. הממשלה החליטה כי "מתוך הערכה לפועלו של נשיא ארצות-הברית ה-45, הנשיא דונלד טראמפ, למען מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים ומתוך הבעת תודה על ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל, וההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן שאותה הוביל הנשיא דונלד טראמפ, הוחלט ליזום הקמתו של יישוב קהילתי חדש ברמת הגולן בשם 'רמת טראמפ'".

בשלב הראשון מתוכננות הקמת 110 יחידות דיור, אך הדברים יקחו עוד זמן לאור פעילות ועדות התכנון והבנייה.