ה-FDA חוקרת 127 מקרי פרכוסים לאחר עישון סיגריה אלקטרונית

מאז שהודיעה לראשונה על חקירתה בנושא באפריל, קיבלה רשות המזון והתרופות בארה"ב עוד 92 דיווחים על התקפים לאחר השימוש במוצר • הרשות מדגישה: עד כה לא בוסס דפוס ברור בנוגע לגורם התופעה

סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס
סיגריה אלקטרונית / צילום: רויטרס

רשות המזון והתרופות בארה"ב ׁ(FDA) חוקרת 127 מקרים של אנשים שסבלו מהתקפי פרכוסים אחרי עישון סיגריה אלקטרונית, כך הודיעה היום (ד') הרשות.  

מאז שהודיעה לראשונה על חקירתה בנושא באפריל השנה קיבלה הרשות 92 דיווחים חדשים על אנשים, במיוחד ילדים וצעירים, שחוו התקפים לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. ה-FDA הודיעה כי לא ברור האם הסיגריות גרמו את ההתקפים, והדגישה כי המקרים הללו התרחשו במרוצת תקופה בת עשר שנים. 

כשהרשות הודיעה על החקירה באפריל, היא ביקשה מאנשים לדווח לה האם חוו אי פעם תופעה כזו. כעת מבקשת הרשות שוב לדעת האם האנשים חוו התקפי פרכוס לאחר עישון. 

"אנו מעריכים את היענות האנשים לקריאה הראשונה שלנו לדיווח, ואנו מעודדים נמרצות את הציבור למסור דיווחים חדשים או דיווחי המשך מפורטים ככל האפשר", כך אמר ראש ה-FDA בפועל, נד שרפלס, בהודעת הרשות. 

"דיווחים נוספים או מידע מפורט יותר על התקריות הללו חיוניים כדי לסייע לניתוחים שלנו, ועשויים לסייע לנו לזהות גורמי סיכון נפוצים ולקבוע האם מאפיינים ספציפיים במוצר, כמו תכולת ניקוטין או פורמולציה מסוימת, עלולים לתרום יותר להתקפים", הוסיף שרפלס.

נוזלי הסיגריה האלקטרונית מכילים ריכוזים גבוהים של ניקוטין. אם בולעים אותם הם עלולים להיות רעילים, ולגרום לעתים קרובות בחילה, הזעה, סחרחורות ורעידות, כך לפי ה-National Capital Poison Center. במקרים חמורים, הרעלת ניקוטין עלולה לגרום פרכוסים או אפילו מוות. 

ה-FDA הודיעה כי הראיות שניתחה עד כה אינן מבססות דפוס ברור בנודע לגורם למקרים הללו. היא מסרה גם כי  דוחות נוספים "אינם בהכרח מצביעים על עלייה בתדירות או בשכיחות" של התקפים בקרב אנשים שמעשנים סיגריה אלקטרונית.