אי.בי.איי: "מניית טבע נמצאת בשערים הנוחים לכניסה לבעלי 'קיבה חזקה' ולהשקעה לטווח הארוך"

עם שווי של 8 מיליארד דולר לחברת התרופות, האנליסט סטיבן טפר מאי.בי.איי מזהה הזדמנות וממליץ על המניה במחיר יעד של 15 דולר – יותר מפי 2 מהמחיר הנוכחי

בניין טבע בכפר-סבא / צילום: סיון פרג'
בניין טבע בכפר-סבא / צילום: סיון פרג'

התנודתיות במניית טבע נמשכת ואולי אף מחריפה - לאחר פרסום דוחות הרבעון השני, ואיגרות החוב של טבע  נסחרות בתשואות של עד 9.1%.

טבע דיווחה השבוע על הכנסות של 4.3 מיליארד דולר, הפסד נקי של 689 מיליון דולר ורווח נקי בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות בסך 653 מיליון דולר. טבע אשררה את התחזית השנתית שלה וממשיכה לצפות להכנסות של 17-17.4 מיליארד דולר, רווח נקי Non-GAAP של 2.2-2.5 דולר למניה ותזרים מזומנים חופשי של 1.6-2 מיליארד דולר.

ברבעון השני, החברה עברה לתזרים שלילי מפעילות שוטפת והתזרים החופשי שלה התכווץ, עובדה שעלולה להשפיע על יכולת החזר החוב שלה. בסוף הרבעון עמד היקף החוב על 28.7 מיליארד דולר, גבוה מעט מרבעון קודם, אך הסכום ירד בתחילת הרבעון הנוכחי עם פירעון אג"ח בסך כ-1.6 מיליארד דולר. תוצאות הרבעון כללו הפרשה בסך 646 מיליון דולר, שרובה קשורה לפרשה המשפטית הנוגעת לשיווק משככי כאבים אופיואידיים ממכרים, אף שטבע טוענת שבחנה את הנושא ולא מצאה כל אישוש לטענות התביעה.

שולץ: תמיד העדפתי אתגרים קשים

במקביל, מנהל הכספים הראשי, מייקל מקללן, הודיע אתמול על התפטרותו, ממניעים אישיים. מנגד, מנכ"ל החברה, קאר שולץ, הדגיש את מחויבותו לחברה ואמר בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות כי "אני לא האדם שמוותר לפני שהעבודה נעשתה. יש לי חוזה לחמש שנים, ואם אצטרך, אשאר יותר" וכי תמיד העדיף אתגרים קשים על פני מצבים קלים (אם כך, נראה שהוא נהנה מאוד בטבע).

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה של בית ההשקעות אי.בי.איי, סבור שמניית טבע "נמצאת בשערים הנוחים לכניסה לבעלי 'קיבה חזקה' ולהשקעה לטווח הארוך", והוא ממליץ על המניה בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 15 דולר - יותר מפי 2 מהמחיר הנוכחי. לדברי טפר, "אנו מעודדים מהמחויבות של המנכ"ל קאר שולץ להמשיך להנהיג את החברה גם במים סוערים, להמשיך לייעל את החברה ולהוריד את המינוף. אך מנגד, התביעות שמרחפות מעל החברה לא צפויות להיעלם בתקופה הקרובה, וימשיכו להעיב על מחיר המניה". 

על הדוחות אמר טפר כי היו חלשים כצפוי אם כי מעל תחזיות השוק, כשהחולשה היא בין היתר תוצאה של שחיקה בקופקסון, ירידה חדה במכירות משאף ProAir והתרופה לסרטן בנדקה/טריאנדה. מנגד, הייתה התייצבות בפעילות הגנרית בארה"ב ונרשמה התקדמות בתוכנית ההתייעלות שהביאה לירידה בעלות המכר בתחום הגנרי, ובהוצאות התפעוליות של טבע. על ההפרשה כתוצאה מהתביעות סביב מגיפת האופיואידים כותב טפר כי היא נתפסת כנמוכה מאוד ושאינה משקפת את כלל החשיפה של טבע לפרשיות.

טפר מזכיר את שלושת מנועי הצמיחה של טבע: התרופות אג'ובי למיגרנה ואוסטדו להפרעות תנועה, וגרסאות ביוסימילר לתרופות אונקולוגיות. "עיקר ההשפעה תורגש החל מ-2020-2021", הוא מעריך.