נדל"ן באירופה | פודקאסט

הכירו את הישראלית שמשקיעה בפולין לפי מדד הנדל"ן המקומי

לימור אדלר התלבטה כמה שנים איפה להשקיע בחו"ל, ולבסוף קנתה דירה בקטוביץ, וזמן קצר לאחר מכן רכשה דירה נוספת בלודז': "רציתי להשקיע 100 אלף שקל, ובמחיר הזה אתה מסתכל על פרסומים בארץ ומבין שאין אפשרויות" • מה הוביל אותה להשקיע בפולין ולהיצמד למדד הנדל"ן המקומי? • האזינו לפודקאסט "כסף בקיר"

לימור אדלר, משקיעת נדל"ן בפולין / צילום: איל יצהר, גלובס
לימור אדלר, משקיעת נדל"ן בפולין / צילום: איל יצהר, גלובס

את ההחלטה להשקיע בנדל"ן לימור אדלר מתל אביב קיבלה כבר לפני הרבה שנים, אבל רק לפני כשלושה חודשים היא הפכה למשקיעת נדל"ן בפועל, כשרכשה דירה בפולין. "הרבה שנים הייתי תקועה בפחדים להשקעות. נדל"ן זה תחום שאני הכי נמשכת אליו ואוהבת אותו". הדירה הראשונה שרכשה אדלר הייתה בקטוביץ, עיר בגודל של חיפה, שהייתה לה נוחה כנכס ראשון בחו"ל. היא עלתה 288 אלף שקל. זו דירת שני חדרים עם חדר, סלון ועם גינה שזה משהו מיוחד. בד"כ לא גרים עם גינה. הייתה אופציה כזו אז החלטתי לקנות משהו מיוחד. התחלת הבנייה מתוכננת בסביבות אוקטובר 2019". זמן קצר לאחר מכן אדלר רכשה דירה נוספת, הפעם בלודז'.

למה ישראל לא הייתה אפשרות מבחינתך?

"גם בגלל ביורוקרטיה ומיסוי. רציתי להשקיע 100 אלף שקל, ובמחיר הזה אתה מסתכל על פרסומים בארץ ומבין שאין לך אפשרויות".

אז למה לא להשקיע בכיוון של ניירות ערך?

"מבחינתי פה יש סיכון. אמרתי שאת הכסף שיש לי אני רוצה למנף, בין היתר על ידי לקיחת משכנתא שאני יכולה לקחת על הדירה הקיימת שלי וזה העוגן שמאפשר לי לעשות פריצה".

האזינו לסיפור המלא בפודקאסט "כסף בקיר"