הוט חוזרת לזירת האינטרנט המהיר: כמה תעלה חבילת ה-500 מגה?

חברת הוט חוזרת היום לשווק את חבילת ה-500 מגה בייט שעוכבה בהוראת משרד התקשורת מחשש לפגיעה בפרטנר ובסלקום

חברת הוט חוזרת היום (ג') לשווק קצב גלישה של 500 מגה בייט בשנייה, וזאת לאחר שסיימה את ההשהיה שמשרד התקשורת כפה על שיווק החבילה.

מחיר החבילה יעמוד על 89 שקל בחודש לשלושה חודשים, ולאחר מכן יעמוד על 119 שקל בחודש. עלות נתב למי שאין נתב תומך היא 11.90 שקל בחודש דמי שכירות. השירות של הוט יהיה נגיש לכל לקוחותיה בכל מקום שהחברה מספקת בו שירות.

חבילת ה-500 מגה היא האמצעי של הוט להילחם מול ההצעות של פרטנר וסלקום, שבאמצעות סיבים אופטיים שהם פורסים מספקים קצב גלישה של עד 1 ג'יגה. ההצעה של הוט יוצרת לשתיהן תחרות במקומות שבהן קיימת כבר פריסה שלהן. זה אומר שישנם בניינים באזורים מסוימים שיקבלו תחרות במהירויות גבוהות, וזה עוד לפני שבזק נכנסה לפרויקט הסיבים שלה. 

השירות של הוט מותח את הרשת עד הקצה מבחינת יכולות, ובמקרה שהחברה תרצה לספק קצבים יותר גבוהים ולהתחרות במהירויות של מתחרותיה, היא תידרש לשדרוג משמעותי מאוד ברשת. 

השירות עוכב על-ידי משרד התקשורת מחשש שהחברה לא עדכנה את ספקיות האינטרנט במסגרת ההוראות החלות עליה במסגרת השוק הסיטונאי, שהוט היא חלק ממנו. הסנקציה שנקט המשרד נועדה לאפשר לספקיות האינטרנט להיערך לשירות, על-מנת שהוט לא תהיה החברה הבלעדית שתוכל לספקו ובכך תפגע בפרטנר או בסלקום.

בפועל סלקום לא מרבה להשתמש ברשת הוט במסגרת השוק הסיטונאי לטובת שירותי טריפל, לאחר שחתמה עם בזק על הסכם שמסדיר את פעילותה על גבי הרשת שלה במחירים טובים. כתוצאה מכך, פרטנר היא זו שמוכרת יותר שירותי טריפל על גבי הרשת של הוט במסגרת השוק הסיטונאי.