מסר מההסתדרות לבנט ולשקד: ברית עם הפועל המזרחי

ההסתדרות מחדשת את הברית עם הפועל המזרחי, ארגון העובדים המזוהה עם הציונות הדתית • במסגרת ההסכם יקבל הפועל המזרחי מעמד דומה לזה של הסתדרות המורים • יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם הוא צעד חשוב להבטחת עוצמתה של העבודה המאורגנת, בשעה שיש גורמים שרוצים להחליש את העובדים בישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות מחדשת את הברית עם הפועל המזרחי, ארגון העובדים המזוהה עם הציונות הדתית ומפד"ל ההיסטורית, ושולחת מסר למנהיגי יורשתה הפוליטית מפלגת "ימינה". במסגרת ההסכם יקבל הפועל המזרחי מעמד דומה לזה של הסתדרות המורים, שיתבטא בין היתר בזכות השתתפות בהנהגת הארגונים ושיתופי-פעולה במשא-ומתן על הסכמי שכר, מאבקים ארגוניים והשתתפות בשביתות כלליות במגזר הציבורי ובכלל המשק.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ניצל את האירוע כדי לשלוח מסר למנהיגי מפלגת "ימינה", איילת שקד ונפתלי בנט, ואמר כי "ההסכם הוא צעד חשוב נוסף להבטחת עוצמתה של העבודה המאורגנת, בשעה שיש גורמים שרוצים להחליש את העובדים בישראל".

בנט כתב אתמול (ב') בעמוד הפייסבוק שלו כי "הסכנה הברורה, המיידית והגדולה ביותר שבפניה עומדת ישראל היא לא איראן או החיזבאללה... אלא הפיכתה למדינה סוציאליסטית, מפגרת-מאחור תחת שר האוצר עמיר פרץ (או ניסנקורן ודומיהם)".

מזכ"ל הפועל המזרחי אבי סולימן אמר כי הוא "בתור ארגון המייצג את הציונות הדתית בישראל, חשוב לנו להיות שותפים להנהגת העובדים במשק הישראלי", והוסיף כי "יש לי אמון מלא בדרך החזקה והאחראית בה צועדת ההסתדרות בראשות ארנון בר-דוד. יש לנו תפקיד חשוב בחברה והכלכלה ובכוחות משותפים נגד על העובדים".