טסים לארה"ב? ייתכן שתצטרכו להשאיר את מחשב המקבוק פרו בבית

רשויות התעופה בארה"ב הודיעו כי ייאסר על מחשבים ניידים מדגמים מסוימים של מקבוק פרו של אפל לעלות לטיסות • הרקע: הודעת ריקול שפרסמה אפל בחודש יוני האחרון, לפיה בדגמים מסוימים של המחשב הנייד מתוצרתה, סוללות הליתיום עלולות להתחמם עד כדי התלקחות

מחשב מקבוק של אפל / צילום: רויטרס
מחשב מקבוק של אפל / צילום: רויטרס

טסים לארה"ב? ייתכן שתצטרכו להשאיר את מחשב המקבוק פרו שלכם בבית. רשויות התעופה בארה"ב פרסמו הודעה לפיה נאסר על מחשבים ניידים מדגמים מסוימים של מקבוק פרו של אפל לעלות לטיסות.

הודעה זו הגיעה בעקבות הודעת ריקול שפרסמה אפל בחודש יוני האחרון, לפיה בדגמים מסוימים של המחשב הנייד מתוצרתה, סוללות הליתיום עלולות להתחמם עד כדי התלקחות. בהצהרת ה-FAA (רשויות התעופה האמריקאיות) צוין כי הרשות יידעה את חברות התעופה בארה"ב בדבר האזהרה התקפה כאמור לדגמים מסוימים.

הודעת הרשויות בארה"ב מגיעה כחודש אחרי הצהרה שפרסמה הרשות לבטיחות תעופתית באירופה בנוגע לאותם דגמים. אזהרת הרשות באירופה דרשה לוודא את כיבוי המחשבים ואת מניעת השימוש בהם במהלך הטיסה.

הדגמים שאליהם מתייחסות ההודעות נמכרו בתקופה שבין חודש ספטמבר 2015 לפברואר 2017, והם כוללים מסכים בגודל של 15 אינץ'.

כאמור, בחודש יוני האחרון פרסמה אפל הודעה ריקול, לפיה התקלה אותרה במספר מוגבל של יחידות. בהודעה זו קראה החברה לצרכנים להחליף את הסוללה במחשבים הרלוונטיים. צרכנים שכבר החליפו סוללה יוכלו לעלות עם המחשבים לטיסה, כך מצוין בהודעת ה-FAA.