מוטורולה | בלעדי

שחקן חדש בסלולר: מוטורולה סולושנס נרשמה למכרז הדור החמישי בסלולר

החברה נרשמה בהרשמה המוקדמת שפתח המשרד לטובת המתעניינים בהשתתפות במכרז • במקביל, כל המפעילים הסלולריים נרשמו למכרז שייערך לקראת סוף השנה

חברת מוטורולה סולושנס בוחנת התמודדות במכרז תדרי הדור החמישי בסלולר - כך נודע ל"גלובס". החברה נרשמה במשרד התקשורת כמי שמתכוונת להתמודד כחלק מתהליך ההרשמה. עוד נודע ל"גלובס" שכל המפעילים הסלולריים נרשמו כמי שמעוניינים להשתתף במכרז.

מוטורולה סולושנס ככל הנראה מתכוונת להתמודד על רכישת תדרים שלא לצורך הקמת רשת סלולרית מלאה בדור החמישי אלא לטובת אספקת שירותים נייחים אלחוטיים לארגונים גדולים וכמו כן לטובת שירותי IOT לארגונים. על פי הערכות, במקרה שתזכה בתדרים, היא תשתף פעולה עם אחת המפעילות הקיימות. נסביר כי בדור החמישי נפתחות הרבה מאד אופציות בשוק הארגוני העסקי עבור חברות תקשורת, בשל היכולות של הרשת שבאים לידי ביטוי לא רק בקצב גלישה גבוה אלא למשל ביכולות הקצאת רשתות פרטיות לטובת ארגונים, בתי חולים שזקוקים לשירותים בשיהוי נמוך וכו'.

מכרז הדור החמישי אינו מאפשר לחברות שאינן חברות סלולריות המוגדרות כמפעיל להתמודד במכרז, אך בתחום תדרים ספציפי (3.5 גיגה הרץ) ההתמודדות מתאפשרת לחברות שרוצות לספק שירותי ערך מוסך מוסף ונדרשות לתדרים.

ההחלטה של המשרד שלא לאפשר התמודדות של שחקנים חדשים על רצועות התדרים הנוספות שמוצעות במכרז, נובעת מההבנה שאין מקום להכניס מתחרה נוסף לשוק, ושיש להקצות את התדרים לטובת המפעילים הקיימים. מסיבה זו גם מפעילים וירטואליים דוגמת חברות כמו 019 מובייל או רמי לוי, לא יכולים להתמודד במכרז.

חשוב לציין כי בדיוק כפי שהעריכו במשרד התקשורת, כל המפעילים נרשמו למכרז כאמור, וקרוב לוודאי גם ישתתפו בו. עבור החברות הסלולריות התדר הוא משאב שאם לא ירכשו אותו, הן עשויות להיות בבעיה ולכן למרות הקשיים שבהם הן נתונות סביר להניח שאף חברה לא תסתכן בוויתור על תדרים.

מוטורולה סולושנס לא מסרה תגובה.