WeWork הכפילה את ההכנסות - אבל גם את ההפסד התפעולי: מה מגלה התשקיף לקראת הנפקת החברה

חברת חללי העבודה המשותפים, ששמה שונה באחרונה ל-"We Company", פרסמה פרטים על עסקיה במסגרת תשקיף לרשות ניירות ערך בארה"ב • לפי התשקיף, את שנת 2018 סיימה WeWork עם הכנסות של 1.82 מיליארד דולר והפסד של כ-1.6 מיליארד דולר

אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל WeWork / צילום: צילום: רויטרס, Eduardo Munoz
אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל WeWork / צילום: צילום: רויטרס, Eduardo Munoz

ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork ממשיכה להתקדם לקראת הנפקה ראשונית של מניותיה (IPO), הצפויה בחודש הבא בניו יורק, בהובלת בנקי ההשקעות האמריקאים ג'יי.פי. מורגן וגולדמן זאקס. וויוורק, ששמה שונה באחרונה ל-"We Company", פרסמה היום (ד') פרטים על עסקיה במסגרת תשקיף לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC).

מהתשקיף עולה כי החברה רשמה במחצית הראשונה של 2019 הכנסות של 1.54 מיליארד שקל והפסד של כ-700 מיליון דולר. יש לציין כי חברות נוספות שרשמו הפסדים עצומים, כמו חברות התחבורה השיתופית אובר וליפט, הצליחו באחרונה לבצע הנפקות לפי שוויים של עשרות מיליארדי דולרים. לפי התשקיף, את שנת 2018 כולה סיימה וויוורק עם הכנסות של 1.82 מיליארד דולר והפסד של כ-1.6 מיליארד דולר.

שווייה של We Company הוערך באחרונה, ככל הידוע, ב-47 מיליארד דולר, כשהמשקיע הגדול בחברה, תאגיד סופטבנק היפני, הזרים לה בינואר 2019 כ-2 מיליארד דולר.

תגייס 6 מיליארד דולר באג"ח

החברה, שהוקמה לפני כתשע שנים על ידי היזם הישראלי אדם נוימן, המכהן כמנכ"ל החברה, תנסה לגייס סכום המוערך בטווח של 3-4 מיליארדי דולר בהנפקה. גיוסי החברה עד היום הסתכמו בכ-8.4 מיליארד דולר, מרביתם מסופטבנק. 

עוד מסרה We Company בתשקיף שפרסמה, כי במקביל להנפקת המניות היא מתכננת גיוס של כ-6 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח.

את המחצית הראשונה של 2019 סיכמה We Company עם הכנסות של כ-1.54 מיליארד דולר - יותר מכפול לעומת הכנסותיה בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, גם ההפסד התפעולי של החברה הכפיל את עצמו, והסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר. ההסבר לגידול בהפסד הוא שהחברה ממשיכה להוציא סכומי כסף גדולים על פיתוח עסקי, שיווק ומכירות, הנחות לשוכרים ומנויים חדשים וסעיפים נוספים. 

ל-We Company יש כיום כ-527 אלף לקוחות בעולם - עלייה של 90% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושל 31% לעומת מספר הלקוחות בסוף 2018. החברה שוכרת בהסכמים לטווח ארוך (בדרך-כלל, לתקופות של 15 שנה או יותר) משרדים, בדרך-כלל מחברות נדל"ן מניב, ב-528 אתרים בעולם, לעומת 485 אתרים בסוף הרבעון הראשון של 2019. את המשרדים היא משכירה לחברות שונות ולקוחות פרטיים. 50% מאתרי החברה ממוקמים מחוץ לארה"ב, גם בתל-אביב.

עוד עולה מהתשקיף שפורסם היום כי בקופת החברה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולר, לעומת כ-1.7 מיליארד דולר בסוף 2018.

"מאז הקמת החברה גדלנו בקצב משמעותי ומהיר. מספר לקוחות החברה הכפיל את עצמו בכל שנה מאז 2014. לקח לחברה כשבע שנים להגיע לקצב הכנסות שנתי של מיליארד דולר, עוד שנה להגיע לקצב של כ-2 מיליארד דולר ועוד חצי שנה להגיע לקצב של כ-3 מיליארד דולר", נאמר בתשקיף.

בחודש שעבר דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי נוימן, מייסד ומנכ"ל וויוורק, מימש החזקות בחברה בשווי של יותר מ-700 מיליון דולר באמצעות שילוב של מכירת מניות ואג"ח.

במאי האחרון החברה דיווחה כי נוימן מתכנן למכור לה ארבעה נכסים שהוא שותף בהם בניו יורק, ושאותם הוא משכיר לחברה, כצעד שנועד לסלק ניגוד עניינים אפשרי של המנכ"ל לקראת ההנפקה. במסגרת התשקיף, אישרה החברה כי המהלך יתבצע לפני ההנפקה.