ההכנסות והרווח באלביט גדלו והמניה ברמות שיא; "החברה טובה, וזה בא לידי ביטוי"

הכנסות החברה הסתכמו ביותר מ-1 מיליארד דולר, צמיחה של 19.3% ביחס לרבעון המקביל, בעיקר בהשפעת איחוד התוצאות עם תעש • הרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-5.4% והסתכם ב-64.3 מיליון דולר • המנכ"ל בצלאל מכליס: "אנחנו אנחנו גדלים אורגנית וברכישות. צופים רכישה גדולה נוספת השנה"

אלביט מערכות  מסכמת את הרבעון השני של השנה עם צמיחה בהכנסות וברווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חברת התעשייה הביטחונית, שבשליטת מיקי פדרמן, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 6.8 מיליארד דולר, שנושק לרמות שיא. ברבעון השני, הכנסות החברה הסתכמו ביותר מ-1 מיליארד דולר, צמיחה של 19.3% ביחס לרבעון המקביל, ובמחצית הראשונה של השנה ההכנסות צמחו ב-21.9% לכ-2.1 מיליארד דולר. הגידול נבע בעיקר מאיחוד תוצאות תעש, שנרכשה על-ידי אלביט.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ירד גם ברמת הרבעון וגם ברמת המחצית. ברבעון נרשם רווח נקי של 53.8 מיליון דולר, ירידה של 41.5% מהרבעון המקביל, ובמחצית הוא הסתכם ב-104 מיליון דולר, ירידה של 26.3%. הירידה נובעת בין היתר מעלייה בהוצאות התפעוליות, ומכך שברבעון המקביל נרשמה הכנסה תפעולית תחת סעיף "אחר". עם זאת, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-5.4% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-64.3 מיליון דולר, ובמחצית הוא צמח ב-12.1% ל-130 מיליון דולר. צבר ההזמנות של אלביט עמד בסוף הרבעון על 9.8 מיליארד דולר.

מניית החברה עולה כעת ומשקפת לאלביט מערכות שווי שוק של 24 מיליארד שקל, ובכך החברה קרובה לעקוף את השווי של טבע.

"אני מרוצה מאוד מהתוצאות, מגמת הצמיחה ממשיכה גם במכירות וגם בצבר", אמר היום בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט. "יש לכך שתי סיבות: אנחנו גדלים גם אורגנית, וגם בזכות הרכישות שעשינו שבאות לידי ביטוי. כפי שהודענו, אנחנו צופים רכישה גדולה נוספת שנמצאת בתהליכים ומחכים לאישור בסוף הרבעון השלישי או תחילת הרבעון הרביעי - רכישת פעילות ראיית הלילה של האריס - רכישה משמעותית מאוד".

ברוב האזורים הגיאוגרפיים הבולטים בהם אלביט פועלת היא רשמה צמיחה בהכנסות במחצית, ולדברי מכליס "ההצלחות הן בכל הגזרות. כניסה של אלביט לשווקים מסמלת שותפות עם לקוחות לטווח ארוך".

מחזקים את המו"פ בתעש

לדברי מכליס, הוא מרוצה מכך שהתקבלו הזמנות של עשרות מיליוני דולרים למוצרי תעש מחו"ל ומכך ש-28% ממכירות החברה כולה הן לארה"ב, "אינדיקציה לאטרקטיביות הבינלאומית של הפורטפוליו שלנו". מכליס מזכיר שורה של מוצרים שהושקו בחודשים האחרונים וביניהם קסדת טייס למסוקים ומערכת מודיעין מבוססת בינה מלאכותית. "אנחנו ממשיכים להשקיע הרבה כסף במו"פ ובחדשנות", אומר מכליס.

למרות זאת, שיעור ההוצאה מהמחזור על המו"פ ירד מ-8.5% במחצית הראשונה של 2018 ל-7.4% במחצית 2019 (למרות גידול אבסולוטי בהוצאה). לדברי סמנכ"ל הכספים יוסי גספר, הסיבה היא ששיעור ההשקעות של תעש היה נמוך מהמקובל באלביט. "לאט-לאט ובתהליך מוסדר נביא אותם לרמת השקעות גבוהה יותר ונחזור למספרים הרגילים. מסורתית, אלביט משקיעה מעל 9% במו"פ ו-8%-8.5% מהמחזור במו"פ נטו", אומר גספר.

אלביט רשמה במחצית הראשונה תזרים שלילי מפעילות של 91.5 מיליון דולר, ובסיום הרבעון היו לה בקופה מזומנים ושווי מזומנים בסך 192 מיליון דולר. גספר מסביר כי "בנושא התזרים יש תנודתיות גדולה בין רבעונים ולקראת סוף השנה משלימים את זה. בראייה כללית יותר על המזומנים, נעשו פעילויות פיננסיות מהותיות לשפר את יתרת המזומנים". בהקשר זה הוא מזכיר את גיוס ההון שביצעה החברה במהלך הרבעון: גיוס של 185 מיליון דולר במחיר של 132 דולר למניה, לעומת מחיר נוכחי של כ-152 דולר, וכן רישום של 350 מיליון דולר בגין פינוי אתרי תעש.

כאמור, מניית אלביט קרובה לשיא. על כך אומר היום מכליס כי "החברה טובה, וזה בא לידי ביטוי".