קורקינט חשמלי חדש יסיע את עצמו באופן אוטונומי לתחנת ההטענה

יצרנית הקורקינטים החשמליים הסינית Segway -Ninebot Group חשפה בסוף השבוע קורקינט אוטונומי למחצה, שיוכל להחזיר את עצמו לתחנת הטענה באופן אוטומטי • לפי דיווח ברויטרס, החברה מסרה באירוע ההשקה כי הקורקינט החדשני צפוי להיות זמין בשנה הבאה

מנכ"ל Ninebot מציג את הקורקינט האוטונומי KickScooter T60 / צילום: Florence Lo, רויטרס
מנכ"ל Ninebot מציג את הקורקינט האוטונומי KickScooter T60 / צילום: Florence Lo, רויטרס

יצרנית הקורקינטים החשמליים הסינית Segway-Ninebot Group חשפה בסוף השבוע קורקינט אוטונומי למחצה, שיוכל להחזיר את עצמו לתחנת הטענה באופן אוטומטי. לפי דיווח ברויטרס, החברה מסרה באירוע ההשקה כי הקורקינט החדשני צפוי להיות זמין בשנה הבאה.

גאו לופנג, יו"ר ומנכ"ל החברה, אמר בראיון לרויטרס כי קורקינטים שמשתמשים בטכנולוגיית בינה מלאכותית ונשלטים מרחוק באמצעות הענן עשויים לשפר באופן רדיקלי את כלכלת שיתוף הקורקינטים, ולשנות את המצב בו היום יש לאסוף באופן ידני את הרכבים כדי להטעין אותם. "הדאגה העיקרית של מפעילי קורקינטים היא תחזוקה טובה יותר במחיר נמוך יותר", אמר.

בניגוד לקורקינטים הרגילים של החברה שנמכרים עבור חברות שמציעות שירותי שיתוף קורקינטים במחיר של 100-300 דולר, הקורקינט החדש יתומחר ב-1,400 דולר.

עוד נאמר באירוע כי ענקיות שיתוף הנסיעות אובר וליפט שמתרחבות לתחום שיתוף הקורקינטים יהיו בין הלקוחות שישתמשו בקורקינט החדש, אך דוברת מטעם ליפט אמרה לרויטרס כי החברה עדיין לא התחייבה למוצר החדש. אובר לא ענתה לבקשת רויטרס לתגובה.

החברה השיקה באירוע גם שני רובוטים אוטונומיים לצורך משלוחים - אחד לשירותים ביתיים והשני עבור משלוחים מחוץ לבית, ואמרה כי הרובוטים ישרתו תחילה את תעשיית משלוחי המזון בסין.

החברה הוקמה ב-2015 ממיזוג של חברת Ninebot הסינית ו-Segway האמריקאית, והיא הספקית הגדולה ביותר של חברות כמו בירד וליים שמובילות את שוק שיתוף הקורקינטים. החברה מכרה 1.6 מיליון קורקינטים בשנה שעברה ומתכוננת להנפקה בסין.