נתניהו: "מי שמטיל חרמות עלינו, אנחנו לא מאפשרים לו כניסה"

רה"מ המריא היום לקייב כדי להיפגש עם נשיא אוקראינה החדש וולודימיר זלנסקי • בעת המראתו התייחס למצב הדרום: "אם הדבר יידרש, אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות. עם בחירות או בלי בחירות, נעשה מה שדרוש למען ביטחון ישראל" • באשר לביקורו, אמר כי "יש לנו מאות אלפי אזרחים ישראלים שבאו מאוקראינה שמהווים קשר חי בין שתי המדינות, והקשר בינינו הולך ומתהדק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (א') לקייב כדי להיפגש עם נשיא אוקראינה החדש וולודימיר זלנסקי. ביום ג' צפוי נתניהו לחזור לארץ, בנסיעה שנמתחה עליה ביקורת בשל המצב המתוח בדרום הארץ אחרי שני לילות של ירי רקטות מעזה על ישראל, והמענה הרפה שניתן לירי זה. ראשי מפלגות אחרות טענו בימים האחרונים כי נסיעתו של נתניהו היא יותר חלק מן הקמפיין שלו למשוך קולות של אזרחים יוצאי מדינות ברה"מ ופחות נסיעה מטעמים מדיניים ויחסי חוץ.

בעת המראתו לקייב התייחס נתניהו למצב בדרום: "אני שמעתי אמירות שאני נמנע מלצאת למבצע רחב בגלל שיקולי הבחירות. זה לא נכון. כל מי שמכיר אותי יודע שהשיקולים שלי הם עניינים, הם אמיתיים, ושאני פועל בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון בתקיפות ובשיקול דעת. אם הדבר יידרש, אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות. עם בחירות או בלי בחירות, נעשה מה שדרוש למען ביטחון ישראל".

באשר למטרת הביקור בקייב אמר נתניהו כי הוא הוזמן על ידי הנשיא החדש. "יש לנו מאות אלפי אזרחים ישראלים שבאו מאוקראינה שמהווים קשר חי בין שתי המדינות, והקשר בינינו הולך ומתהדק. אני אדון עם הנשיא על הקמת אזור סחר חופשי, על הסכם הפנסיות ועל שורה של נושאים אחרים שיחזקו עוד יותר את הקשר המצוין בין שתי המדינות".

נתניהו התייחס בדבריו גם לאירועי סוף השבוע עם התרת כניסתה של חברת בית הנבחרים רשידה טליב, מטעמים הומניטריים בלבד כדי שתוכל לפגוש את סבתה בת ה-90.

"אנחנו מכבדים את כל חברי הקונגרס, וההנחיה שלנו היא גם לאפשר כדרך קבע ובאופן אוטומטי את הכניסה של כל חברי הקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים. רק לפני שבוע נפגשתי עם עשרות חברי קונגרס דמוקרטיים. כשהשגריר דרמר התבטא, הוא ביטא בדיוק את המדיניות הזאת", אמר נתניהו.

עוד הוא ציין כי החריג לאישורי הכניסה הוא היתר לאנשים התומכים ב-BDS: "בזמן שהשגריר דרמר התבטא, לא הייתה בקשה ספציפית לביקורים הללו וגם לא לו"ז ותוכנית ביקורים ספציפית. מהרגע שהם הביאו זאת, בחנו את הנושא וקיבלנו את ההחלטה כפי שקיבלנו. זו לא החלטה מפלגתית, זו החלטה עקרונית. אנחנו מכבדים את כל המפלגות בארה"ב בצורה שווה, אבל אנחנו גם מכבדים את עצמנו. מי שבא להטיל חרמות עלינו ובא לכפור בלגיטימציה של מדינת ישראל - אנחנו לא מאפשרים לו כניסה" אמר נתניהו.