הלמ"ס: ירידה של 4.6% בייצור התעשייתי בחודשים אפריל-יוני

התאחדות התעשיינים: "הוואקום המנהיגותי הכלכלי מדרדר במהירות את המשק הישראלי למיתון"

תעשייה / צילום: שאטרסטוק
תעשייה / צילום: שאטרסטוק

יממה לאחר שדיווחה כי ברבעון השני של 2019 המשק צמח ב-1% בלבד, היום (ב') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) כי במהלך החודשים אפריל-יוני בשנה חלה ירידה של 4.6% בייצור התעשייתי.

נתוני הלמ"ס מתבססים על מדגם מפעלי תעשייה, המוסד לביטוח לאומי ומע"מ. על-פי הנתונים שנמסרו היום, בין אפריל ליוני האחרונים ענפי הטכנולוגיה העילית רשמו עלייה של 7.2% בייצור התעשייתי.

עוד עולה מהנתונים כי באותה תקופה חלה עלייה של 0.3% בייצור התעשייה שכולל גם את חברות הכרייה והחציבה. באותה עת חלה ירידה של 0.8% במספר משרות השכירים, ירידה של 3.3% במספר שעות העבודה, ירידה של 3.5% בפדיון ממכירות לשוק המקומי במחירים קבועים וירידה של 2.5% בפדיון ממכירות ליצוא במחירים קבועים.

מנתונים מנוכי עונתיות שמתייחסים למחצית הראשונה של 2019 עולה כי הייצור התעשייתי הכולל גם כרייה וחציבה עלה ב-1.3%.

בהתייחס לנתוני הצמיחה שמסרה אתמול הלמ"ס, הגיבה התאחדות התעשיינים ומסרה כי "הוואקום המנהיגותי הכלכלי מדרדר במהירות את המשק הישראלי למיתון". עוד נמסר כי "הנתונים שפורסמו היום מחזקים את החשש מפני איבוד מנוע הצמיחה התעשייתי הישראלי והאטה כלכלית משמעותית במשק. בשלב המיידי יש לפתור באופן מיידי את בעיית שער החליפין שפוגעת גם ביצוא וגם בייצור המקומי אשר מתחרה ביבוא, ומיד לאחר הבחירות לאשר החלטת ממשלה אשר מאמצת מדיניות פרו-תעשייתית ובכך מבטיחה צמיחה אמיתית לשנים ארוכות".