טראמפ: טים קוק הציג טיעונים טובים לגבי הקושי של אפל להתחרות בסמסונג לאחר שיוטלו עליה מכסים

מנכ"ל אפל נפגש לארוחת ערב עם נשיא ארה"ב ואמר לו כי "יהיה קשה לאפל לשלם מכסים אם היא מתחרה בחברה טובה מאוד שלא משלמת מכס" • לדברי טראמפ, קוק העלה "טיעונים טובים" • על רוב מוצרי אפל צפוי להיות מוטל מכס יבוא של 10% בקרוב, והם צפויים להיות מושפעים מהמכסים יותר מסמסונג שמייצרת את מוצריה במספר מדינות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אמש (א') לעיתונאים כי מנכ"ל אפל, טים קוק, הביע בפניו חששות לגבי הקושי של אפל להתחרות בסמסונג, בעקבות היתרון שסמסונג תהנה ממנו לאחר שיוטלו מכסים על מוצרי אפל, במסגרת מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין. טראמפ אמר כי לקוק היו "טיעונים טובים", והוסיף כי "יהיה קשה לאפל לשלם מכסים אם היא מתחרה בחברה טובה מאוד שלא משלמת מכסים". טראמפ וקוק נפגשו לארוחת ערב בשישי, במועדון הגולף של טראמפ בבדמינסטר, ניו ג'רזי.

על רוב מוצרי אפל צפוי להיות מוטל מכס יבוא של 10% בקרוב. המכסים על אפל ווטש, אוזניות איירפודס ואביזרים נוספים מתוכננים כבר ל-1 בספטמבר, בעוד שהטלת המכסים על מוצרי האייפון, האייפד והלפטופים של אפל נדחו ל-15 בדצמבר, במסגרת דחייה שטראמפ העניק למוצרים מסוימים בשל חששות לגבי השפעת המכסים על הקניות בעונת החגים הנוצרית.

רוב מוצרי אפל מיוצרים בסין ומיובאים לארה"ב ולמדינות נוספות בעולם, ולכן צפויים להיות מושפעים מהמכסים יותר מסמסונג שמייצרת את מוצריה במספר מדינות, בהן ויאטנם, דרום קוריאה וסין.