לא משחקים: ועד עובדי הבורסה קורא להחרים את אירוע פתיחת המסחר עם מינהלת הליגות לכדורגל

"קופת הבורסה היא לא מגרש המשחקים הפרטי שלך", נכתב בהודעה שהופצה לעובדים, על רקע הסכם חסות עם מינהלת הליגות לכדורגל שהיקפו יותר מ-12 מיליון שקל

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב / צילום: איל יצהר
מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב / צילום: איל יצהר

חרף ההנפקה המוצלחת של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב בחודש שעבר, ונסיקת המניה מאז בעשרות אחוזים, מחריף המאבק בין ועד עובדי הבורסה לבין ההנהלה בראשות המנכ"ל ואדריכל ההנפקה, איתי בן זאב. במייל שהפיץ היום, קרא הוועד לעובדי הבורסה להחרים את אירוע פתיחת המסחר המתוכנן ליום חמישי הקרוב, בהשתתפות חברי מינהלת הליגות לכדורגל. זאת בהמשך להסכם חסות בגובה של יותר מ-12 מיליון שקל שחתמה הבורסה למתן חסות למינהלת הליגות לכדורגל.

בכרזה שהכין ועד העובדים ופורסמה במייל, נכתב כלפי המנכ"ל בן זאב כי "קופת הבורסה היא לא מגרש המשחקים הפרטי שלך". בהודעה, שהופצה לעובדים, נכתב כי "מנכ"ל הבורסה בחר בדרך של השחרת העובדים באין ספור כתבות באתרים השונים, וזאת ללא הפוגה מתחילת הסכסוך. מכיוון שפינו וליבנו שווים, אנו לא יכולים לחגוג עם המנכ"ל את טקס פתיחת המסחר לחסות שהבורסה מעניקה למינהלת ליגת הכדורגל".

במסגרת מהלכי הבורסה לנסות ולהנגיש את עצמה לציבור הרחב, נחתם בחודש מאי השנה הסכם חסות עם מינהלת הליגות לכדורגל לשלוש השנים הבאות. במסגרת המהלך שונה שמה הרשמי של ליגת העל לתקופת החסות ל"ליגת הבורסה לניירות ערך". היקף החסות הוא כאמור מעל 12 מיליון שקל לשלוש העונות הבאות.

שני סכסוכי עבודה מתמשכים

לדברי המינהלת והבורסה במועד החתימה, "שיתוף הפעולה יעניק לבורסה לניירות ערך ולפעילותה חשיפה רחבה במסגרת משחקי ליגת העל במגוון אמצעים, בין היתר: שילוט, מיתוג, טקסי פתיחת משחק, תכנים דיגיטליים מיוחדים ועוד". הוועד מזכיר בכרזה לעובדים גם את הקמפיין הפרסום בכיכובה של עדי אשכנזי, בעלות של 3.5 מיליון שקל, שעלה במדיות השונות לפני מספר חודשים בניסיון לשכנע את הציבור להשקיע בבורסה במטרה להחיות את מחזורי המסחר בה.

לעובדי הבורסה קיימים שני סכסוכי עבודה מול ההנהלה, האחד נוגע למענק משנים עברו והשני לרצונם לקבל תנאים מיטיבים בעקבות הנפקת הבורסה, וזאת נוסף על 6% ממניות הבורסה שהם כבר קיבלו. בהקשר זה, שוויה של הבורסה  עומד כיום על כ-1.1 מיליארד שקל. מדוחותיה לשנת 2018 עולה כי 254 עובדי הבורסה, הנחשבים לאחת מקבוצות העובדים המתוגמלות במשק, קיבלו שכר בעלות ממוצעת של 48.6 אלף שקל בחודש. ועד העובדים של הבורסה הוא ועד זמני שמינתה ההסתדרות לאחר שהוועד הקודם התפטר לאחרונה.

מהנהלת הבורסה לא נמסרה תגובה.