אחרי סגירת שדה דב: ארקיע מכריזה על יעדים חדשים באירופה

חברת התעופה הודיעה על הוספת טיסות לרומא, לפראג ולאתונה • הגדלת היעדים מתאפשרת הודות לצירוף של שני מטוסים לצי של ארקיע, מטוסי איירבוס 321 ניאו המיועדים לטיסות לאירופה

אחרי סגירת שדה דב והירידה בשיעור הנוסעים לאילת, חברת התעופה ארקיע מכוונת להגדלת הפעילות בעונה הקרובה: החברה הודיעה על הוספת שלושה יעדים לאירופה, בהם רומא, פראג ואתונה. יעדים אלה מצטרפים לשני יעדים עליהם הכריזה ארקיע זה מכבר, גואה וקוצ'ין בהודו. לאחרונה סגרה החברה את הקו שלה לבנגקוק.

הטיסות ליעדים החדשים, שיופעלו כבר בלו"ז חורף 2020 (מחודש נובמבר), יופעלו בתדירות של שתי טיסות שבועיות. הגדלת היעדים מתאפשרת הודות לצירוף של שני מטוסים לצי של החברה, מטוסי איירבוס 321 ניאו המיועדים לטיסות לאירופה.

החברה גם הודיעה על מדיניות תמחור חדשה, שכוללת מחיר בסיס הכולל כבודת יד בלבד (במשקל של עד 7 ק"ג) ואפשרות לרכוש תוספת למזוודה במשקל של עד 23 ק"ג במחיר של 25-35 דולר לכיוון.

מחירי הטיסות, כפי שהם מופיעים באתר ארקיע, מתחילים מ-156 דולר בטיסת הלוך לפראג ומ-136 דולר לטיסת חזור, ללא כבודה שתעלה עוד 60 דולר הלוך ושוב, ובסך-הכול כ-350 דולר. טיסות לרומא מצאנו מ-97 דולר בהלוך מתל-אביב ומ-136 דולר לחזור. התוספת למזוודה עומדת על 30 דולר, כך שהכרטיס יתחיל ממחיר של 263 דולר. 

יותר טיסות לליסבון

גם ליסבון, אחת הערים המתוירות ביותר בעולם (למורת-רוחם של תושביה), תצטרך להתמודד גם עם הגדלת הטיסות בקווים מתל-אביב. חברת התעופה TAP אייר פורטוגל הודיעה כי בקיץ 2020 היא תוסיף טיסה יומית בקו תל-אביב-ליסבון, ובכך תכפיל את תדירות טיסותיה בין שתי הערים ל-14 טיסות שבועיות.

החברה מתייחסת אל הקו הזה כאל קו ארוך-טווח, מה שבא לידי ביטוי בשירות לנוסע - ממערכת הבידור ועד למזון, לרבות מחלקת עסקים המצוידת במושבי מיטה (להבדיל ממחלקות עסקים צנועות בלשון המעטה שמציעות חברות תעופה אחרות בטיסות לאירופה). הטיסות מבוצעות במטוסי איירבוס ניאו 321.

בדומה לחברות אחרות, גם אייר פורטוגל שואפת להגדיל את אחיזתה בתחום טיסות ההמשך מליסבון ליעדים בדרום אמריקה וגם בארה"ב. החברה מתכוונת להכפיל את תדירות טיסותיה מליסבון לניו יורק (JFK) לשתי טיסות יומיות. בנוסף תכפיל החברה את טיסותיה ליעד נוסף שמושך את הנוסעים הישראלים, מרוקו, עם שתי טיסות יומיות לקזבלנקה.

מתחילת השנה ועד לסוף יולי הטיסה אייר פורטוגל 41 אלף נוסעים בקווים מישראל ואליה. מספר תנועת הנוסעים לפורטוגל מתחילת השנה הגיעה ל-74 אלף נוסעים, עלייה של 90% לעומת השנה הקודמת, שבה אייר פורטוגל עוד לא פעלה מתל-אביב.