מניית ראדא זינקה לשיא בעקבות זכייה של אלביט במכרז משהב"ט לאספקת מערכות "חץ דורבן"

מכ"מים שמייצרת ראדא משולבים במערכת שנועדה להגן על הנגמ"שים של צה"ל • מחיר של 4.8 דולר למניה משקף לראדא שווי של 182 מיליון דולר ותשואה של יותר מפי 4 על השקעתה של בעלת השליטה, DBSI, לפני 3.5 שנים • למרות צמיחה בהכנסות, החברה עברה להפסד רבעוני

דב סלע, מנכ”ל ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע, מנכ”ל ראדא / צילום: שלומי יוסף

יום לפני פרסום הדוחות הכספיים שלה, מניית החברה הביטחונית ראדא  זינקה אתמול (ג') בנאסד"ק ב-17% במחזור מסחר גדול פי 14 מהממוצע במניה, והגיעה לשיא של מעל 4 שנים - מחיר של כ-4.8 דולר שמשקף לחברה שווי שוק של 182 מיליון דולר.

העלייה החדה אתמול הגיעה לאחר שנודע שאלביט גברה על רפאל במכרז של משרד הביטחון לאספקת מערכות להגנה אקטיבית על הנגמ"שים החדשים של צה"ל - מערכת "חץ דורבן" של תעש שבבעלות אלביט. במערכת זו משולבים מכ"מים שמייצרת ראדא, והיא צפויה ליהנות מהזכייה של אלביט במכרז.

ראדא מנוהלת על-ידי דב סלע, ובעלת המניות הגדולה בחברה היא חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, שמחזיקה ב-25.1% ממניות החברה. DBSI נכנסה להשקעה בראדא לפני 3.5 שנים כשהחברה נקלעה למצוקת נזילות, ומאז הובילה בה השבחה משמעותית שבאה לידי ביטוי גם בשווי החברה.

בעוד שההשקעה הראשונית של DBSI בראדא הייתה לפי שווי של מיליוני דולרים בודדים, היום שווי החברה עומד כאמור על כ-182 מיליון דולר. DBSI כבר רושמת תשואה של פי 4.2 על השקעתה בראדא: היא רכשה לאורך השנים מניות בכ-12.7 מיליון דולר (כולל ההשקעה המקורית, המרת הלוואה למניות והשתתפות בהנפקה פרטית), ומימשה מניות בהיקף כולל של כ-20.3 מיליון דולר. שווי ההחזקה הנוכחי שלה הוא 45.6 מיליון דולר.

מעלה התחזית לצמיחה שנתית של 54%

היום כאמור פורסמו דוחות ראדא לרבעון השני של השנה, וראדא גם העלתה את התחזית השנתית שלה. עם זאת, למרות הצמיחה בהכנסות, החברה עברה להפסד רבעוני לעומת רווח נקי צנוע ברבעון המקביל. בעוד שקודם לכן ציפו בחברה לסיים את 2019 עם הכנסות של 40 מיליון דולר, לעומת 28 מיליון דולר ב-2018, הרי שהתחזית המעודכנת היא להכנסות של מעל 43 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 54%. 

ברבעון השני הסתכמו הכנסות ראדא ב-10 מיליון דולר, צמיחה של 52% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה הפסד נקי של 0.6 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 0.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. במחצית הראשונה ההכנסות צמחו ב-49% ל-18.7 מיליון דולר, וההפסד הנקי הסתכם ב-1 מיליון דולר לעומת רווח של 0.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. בסוף הרבעון היו לראדא יתרות מזומנים בגובה 15 מיליון דולר.

לדברי המנכ"ל סלע: "שוק המכ"מים הטקטיים שלנו עבר מהשלב הראשוני לשלב הצמיחה ומתקרב לנקודת מפנה, כפי שניתן לראות מהגידול המשמעותי בהכנסות החברה. אנו ממשיכים להשקיע במחקר ופיתוח במטרה לחזק את מעמדנו בשוק זה ולנצל את הזדמנויות הצמיחה המשמעותיות הניצבות בפנינו. אנו בונים את הפעילות שלנו בארה"ב במטרה להגיע ליכולת ייצור מקומית עד סוף השנה. לצד השוק האמריקאי, אנו רואים מומנטום חזק בשווקים נוספים כמו ישראל, אירופה ועוד. בהתאם לכך, אנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו".