מיסטר G | פיצ'ר

בשביל רונה רמון: בין יישוב דתי, כפר ערבי וקיבוץ

פרויקט חדש שהוציא לפועל צוות נחשון מתנועת בני עקיבא נחנך לאחרונה, והוא מנציח את בני משפחת רמון וחורט את זכרם על אדמת הארץ

רונה רמון / באדיבות: קרן רמון
רונה רמון / באדיבות: קרן רמון

משפחת רמון הפכה לסמל ישראלי לא רק בגלל ההקרבה והטרגדיות שפקדו אותה, אלא בזכות המשמעות שהשכילה ליצוק לטרגדיות האלה. פרויקט חדש שהוציא לפועל צוות נחשון מתנועת בני עקיבא נחנך לאחרונה, והוא מנציח את בני המשפחה וחורט את זכרם על אדמת הארץ.

זה התחיל בהסבת שמו של היישוב החדש "מצפה עירון" ל"מצפה אילן", מה שהביא את רונה רמון ללוות אותו בדרכו החדשה ולהפוך ל"אמא" של היישוב. עם פטירתה החליט הצוות שאת השביל שעליו הם עמלים יקדישו לזכרה. מדובר ב"שביל שכנים" במועצה האזורית מנשה, שמחבר בין היישובים מצפה אילן, אום אל קוטוף וברקאי. תמצית הישראליות: יישוב קהילתי דתי, כפר ערבי וקיבוץ.

החיבור הוא מטרה של המועצה האזורית, אבל זו גם הייתה צוואתה של רונה רמון, שחתרה לדו-קיום ולחיבור בין אנשים. רעות וינטר, רכזת הצוות, מספרת שלקראת אירוע חנוכת השביל הם גילו סרטון של רונה מימי היישוב הראשונים, שבו סיפרה שחלומה הוא לפרוץ שבילים באזור ולגזור סרטים ."אז הבנו שדייקנו בפרויקט", היא אומרת.

אורכו של השביל כ-11 ק"מ, וכמחציתו כבר נסללה על-ידי תלמידי כיתה י' ממצפה אילן. הם גייסו כסף, רתמו את קק"ל ויחד הסבו סינגל (שביל אופניים) לשביל הליכה שסומן ושולט, והיתר בשלבים מתקדמים.

השביל מצטרף לשביל אחר שייסדו רשות הטבע והגנים וקרן רון ב-2015 לזכר אסף רמון, בנם של רונה ואילן רמון, שנהרג בהתרסקות מטוסו ב-2009.

השביל החדש יוצא ממצפה אילן, גולש אל נחל נרבתה, מטפס אל היישוב אום אל קוטוף וחוצה אותו במרכזו, כחלק משיתוף הפעולה הרב-קהילתי באזור לא מטויל שכדאי לגלות.