אור ירוק לפרויקט תמ"א 38 נרחב בתל גיבורים בחולון

במסגרת הפרויקט יתווספו 59 דירות ל-80 דירות קיימות בחמישה בניינים ברחוב האצ"ל בחולון

עיריית חולון אישרה בתנאים מתן היתרי הבנייה לפרויקט תמ"א 38 בשם "מתחם הצעירים", שבשכונת תל גיבורים בחולון. במסגרת הפרויקט ישופצו ויחוזקו חמישה בניינים ישנים שנבנו בסוף שנות ה-60 ברחוב האצ"ל.

מדובר בבניינים בני ארבע קומות על עמודים ובהם 80 דירות קיימות בגודל ממוצע של כ-50 מ"ר. כחלק מהשיפוץ והחיזוק יכללו יורחבו חלק מהדירות לגדלים של בין 80-85 מ"ר. כחלק מהפרויקט יתווספו למבנים 59 דירות חדשות ובהן 10 דירות גג ותשע דירות גן.

הדירות החדשות יכללו דירות בנות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים. מחירי הדירות שיוצעו בפרויקט יחלו במחיר של 1.5 מיליון שקל.

את הפרויקט בונה חברת אלד פסגות, שבשליטת פנחס פרקש, ירון פיטרו, אילן בן ישי, וישראל אברמוב, שמשמש גם כמנכ"ל הקבוצה.

אברמוב מסר כי "הפרויקט יעלה את רמת חייהם של הדיירים הקיימים בצורה דרמטית ובנוסף ימשוך צעירים ומשפרי דיור איכותיים החולמים לגור במרכז הארץ במחיר התואם את כוח הקניה שלהם. בכדי להקל על הדיירים הוותיקים ובכדי למזער כל פגיעה באיכות חייהם קיבלנו החלטה אסטרטגית לבנות את הפרויקט כמקשה אחת ולא בשלבים, כך שכל הדיירים יגיעו ל"נחלה" באותה עת".

לפני כחודש וחצי הודיעה עיריית חולון כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את תוכנית "התחדשות עירונית בתל גיבורים" שמטרתה יצירת מנוף להתחדשות עירונית

בהודעתה אז נמסר כי "שכונת תל גיבורים הינה שכונה ותיקה בעיר חולון, הממוקמת במיקום אסטרטגי במטרופולין תל אביב בסמוך לתחנת הרכבת וולפסון ולנתיבי איילון. השכונה הוגדרה כמרקם להתחדשות עירונית בתוכנית המתאר ח/ 2030. מטרתה העיקרית של התוכנית היא שיפור איכות חיי התושבים המתגוררים בה ויצירת מנוף משמעותי להתחדשות עירונית. מטרה זו תקבל ביטוי על ידי טיפול במרחב הציבורי בשכונה, הכולל: תוספת מבני ציבור, הגדלת שטחי הציבור הפתוחים, פתיחת רחובות חדשים והרחבת רחובות קיימים". כן נמסר בהודעת העירייה כי התוכנית תאפשר ארבעה מסלולי התחדשות עירונית: מתחמי פינוי-בינוי חובה, מתחמי עידוד פינוי-בינוי, מתחמי תמ"א 38 מורחבת, ותמ"א 38 במסלולה הרגיל.