עוצמה יהודית נגד בית המשפט: "שופטי העליון הם האויבים של היהדות, של ארץ ישראל"

במסיבת העיתונאים כיוון ברוך מרזל את האש לבג"ץ: "מיד כשראיתי את הרכב ביהמ"ש, הבנתי את הפסוק 'מקום המשפט שם מקום הרשע'; שופטי העליון הם האויבים של היהדות, של ארץ ישראל, של כל דבר שבקדושה. הפסולים פסלו את הכשרים. הסכנה הכי גדולה שלנו היא לאו דווקא בצפון ובדרום - אלא מערכת המשפט. הם נלחמים בתורה, בשבת ועכשיו בנו"

ברוך מרזל / צילום: איל יצהר, גלובס
ברוך מרזל / צילום: איל יצהר, גלובס

עוצמה יהודית יוצאת במתקפה חריפה על בית המשפט העליון וגם על איילת שקד וימינה בעקבות פסילתם של ברוך מרזל ובן ציון גופשטיין מהתמודדות לבחירות.

במסיבת עיתונאים בירושלים, כיוון ברוך מרזל את האש לבית המשפט: "מיד כשראיתי את הרכב בית המשפט, הבנתי את הפסוק 'מקום המשפט שם מקום הרשע'. שופטי העליון הם האויבים של היהדות, של ארץ ישראל, של כל דבר שבקדושה. הפסולים פסלו את הכשרים. הסכנה הכי גדולה שלנו היא לאו דווקא בצפון ובדרום - אלא מערכת המשפט. הם נלחמים בתורה, בשבת ועכשיו בנו".

העומד בראש הרשימה, איתמר בן גביר, הוסיף כי את חברי הרשימה המשותפת שרוצים לפגוע באזרחי מדינת ישראל נמנעו שופטי בית המשפט העליון לפסול. לדבריו, "איילת שקד אמרה שהעליון כבר לא סניף של מרצ, אבל מתברר שאחרי ארבע שנות כהונה, עולם כמנהגו נוהג, ואין שום שינוי מהותי במערכת המשפט". הוא טען כי הם מקבלים עשרות פניות של מצביעים ש"הודיעו לנו שהם התכוונו להצביע למפלגה אחרת, אבל בעקבות הפסיקה של בג"ץ הם יצביעו לנו".

בן גביר ציין כי לדעתו, "ההחלטה לפסילה היא זאת שתעביר אותנו את אחוז החסימה". בן גביר אמר כי שלח הודעה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה נאמר כי עוצמה יהודית היא הסיכוי היחיד לממשלת ימין. "נתניהו ושאר מפלגות הימין לא יכולים להקים ממשלת ימין".

עוצמה יהודית קיבלה עד כה בסקרים בסביבות 2%, כאשר אחוז החסימה הוא 3.25%. מסיבת העיתונאים מעידה על הכיוון שהמפלגה תפנה אליו בקמפיין - הצגתם כקורבנות של מערכת המשפט ובעיקר בית המשפט העליון והעלאת התזה שלפיה בלעדיהם לא תהיה ממשלת ימין.