הסטארט-אפ אקסוניוס גייס 20 מיליון דולר: "לא היינו צריכים את הסבב הזה"

למרות העודף במזומנים, בחברה המתמחה בניהול ואבטחה של מכשירים ברשתות ארגוניות מסבירים כי ההצעה שקיבלה תאפשר לה לצמוח בקצב מהיר יותר • החברה הוקמה לפני כשנתיים ע"י דין זיסמן, עופרי שור ואבידור ברטוב ומעסיקה כיום כ-40 עובדים, כמחציתם בת"א והיתר בניו יורק

מייסדי אקסוניוס: עופרי שור, דין זיסמן ואבידור ברטו / צילום אבישי פינקלשטיין
מייסדי אקסוניוס: עופרי שור, דין זיסמן ואבידור ברטו / צילום אבישי פינקלשטיין

חצי שנה עברה מאז שגייסה 13 מיליון דולר, וחברת הסטארט אפ אקסוניוס הודיעה היום (ג') על גיוס של 20 מיליון דולר נוספים. החברה, המפתחת פלטפורמה לניהול ואבטחת מכשירים מחוברים לארגונים גדולים, גייסה עד היום 37 מיליון דולר בסך-הכול. את ההשקעה הנוכחית הובילה קרן ההון סיכון OpenView, והשתתפו בו גם המשקיעות הקיימות בחברה, הקרנות בסמר ונצ'ר פרטנרס, YL Ventures, ורטקס, WTI ו-Emerge.

"לא היינו צריכים את הסבב הזה ובקושי השתמשנו במימון מהסבב הקודם. אבל הצמיחה שלנו היא פשוט מדהימה ולקחנו הצעה שניתנה לנו שתאפשר לנו לצמוח מאוד מהר. אנחנו לחלוטין בונים את החברה כדי להיות חברה גדולה שפותרת לעולם בעיה ענקית שפוגעת כמעט בכל צוות וארגון בעולם", אומר מנכ"ל אקסוניוס דין זיסמן, בשיחה עם "גלובס".

זיסמן הקים את אקסוניוס ביוני 2017, וכבר בספטמבר החברה גייסה את השקעת הסיד שלה. שלושת מייסדי החברה, זיסמן ושותפיו, עופרי שור ואבידור ברטוב, כולם שירתו יחד ב-8200. לאחר השירות, זיסמן יסד סטארט-אפ בשם סימטריה שפיתח טכנולוגיה להטעיית תוקפי סייבר. שור וברטוב נשארו בשירות הביטחוני עד שהצטרפו אליו להקמת החברה הנוכחית.

החברה מעסיקה כיום כ-40 עובדים, כמחציתם בתל אביב והיתר בניו יורק. בעקבות הגיוס, זיסמן מתכנן לרחיב את צוות החברה ל-70 עובדים עד סוף השנה הנוכחית. הוא מספר שהכנסותיה השנתיות של החברה צמחו ב-400% מאז תחילת 2019, אך לא חושף את היקף ההכנסות. בין לקוחות החברה כיום ניתן למצוא את הניו יורק טיימס, שניידר אלקטריק, תרמו פישר, והסטארט-אפ AppsFlyer .

אקסוניוס פיתחה פלטפורמה שנועדה לפתור את בעיית הנראות של מכשירים המחוברים לרשתות ארגוניות. "עולם המחשבים בעבר היה מאוד הומוגני, אבל היום יש המון סוגי מכשירים, רשתות, מערכות הפעלה ומערכות ניהול. מנהל אבטחת מידע בארגון גדול שישאל היום כמה מחשבים יש ברשת שלו, בדרך כלל ידע לענות טווח מספרים, אבל זה בעצם אומר 'אני לא יודע', כי אף אחד לא אומר 'יש לי בין 5-10 ילדים'. אם אתה לא ידוע מה יש לך - אתה לא יכול לדעת אם הוא מאובטח".

הפלטפורמה שפיתחה אקסוניוס מסוגלת לאסוף נתונים מכלי ניהול ואבטחת מידע, מספקיות הענן השונות כמו אמזון וגוגל, ומספקיות מוצרי רשת ומוצרי אבטחה. לדברי זיסמן, כל אחד מהמוצרים הללו "מדבר בשפה שונה", ואקסוניוס יודעת לאסוף את המידע מלמעלה מ-100 מקורות כאלה. כדי לעשות זאת, באקסוניוס מקדישים משאבים רבים ללימוד ה"שפות" השונות בהן מדבר כל מוצר, ולאינטגרציה של עוד ועוד מוצרים לתוך הפלטפורמה.

"יש המון פתרונות בעולם שמנסים לסרוק את הרשת או להתקין דברים על מכשירים עצמם. אנחנו חושבים שזו גישה מיושנת כי היא לא יכולה להתמודד עם זה שאנשים רוצים לעבוד עם הלפטופ שלהם על רשת Wi-Fi בבית קפה או להביא את הטלפון הנייד שלהם עבודה. אנחנו בגישה שמתחברת למערכות הקיימות בארגון ומשתמשת במשאבים הקיימים שלו - ובזה אין לנו מתחרים", מוסיף זיסמן.

תעודת זהות:

הקמה: 2017

מייסדים: דין זיסמן, עופרי שור ואבידור ברטוב

עובדים: 40, מתוכם כ-22 בישראל

■ תחום התמחות: ניהול ואבטחה של מכשירים ברשתות ארגוניות

מיקום משרדים: בתל אביב ובניו יורק

גיוסי הון: 37 מיליון דולר בשלושה סבבים

משקיעות: OpenView, בסמר ונצ'ר פרטנרס, YL Ventures , ורטקס, WTI ו-Emerge.