לקראת מכירה אפשרית לפימי: תהל הפסידה 8.9 מיליון אירו ברבעון השני

הפסדי תהל במחצית הראשונה גדלו ל-11.9 מיליון אירו • לדברי קרדן אן.וי, הושפע ההפסד של תהל בעיקר מהפרשות לירידת ערך ומהפרשות להפסדים בפרויקטים

פרויקט של תהל באנגולה./  צילום: מצגת החברה
פרויקט של תהל באנגולה./ צילום: מצגת החברה

נמשכת ההרעה בפעילות חברת תשתיות המים תהל גרופ, שבשליטת קרדן אן.וי.  הציבורית. היום פרסמה קרדן אן.וי את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019, ומהם עולה כי בתקופה זו רשמה תהל הפסד של 8.9 מיליון אירו, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 1.2 מיליון אירו שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הגבוה ברבעון השני הגדיל את הפסדי תהל במחצית הראשונה של 2019 ל-11.9 מיליון אירו, וזאת לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד רשמה רווח נקי של 873 אלף אירו. לדברי קרדן אן.וי, הושפע ההפסד של תהל בעיקר מהפרשות לירידת ערך ומהפרשות להפסדים בפרויקטים.

תהל פועלת בישראל ובמדינות מתפתחות ברחבי העולם, ועוסקת בתכנון פרויקטים בתחום תשתיות המים. אריאל חסון, מנכ"ל קרדן אן.וי, הסביר היום כי "בפעילות תשתיות המים עמדנו בפני עיכובים בהתחלתם של מספר פרויקטים חדשים באפריקה. עיכובים אלו, יחד עם הלחץ על הנזילות והפרשות נוספות בגין חשיפות בפרויקטים שונים, העצימו את חשיבות חיזוקה הפיננסי של חברת תהל באמצעות הזרמת הון".

עוד ציין חסון, כי "לאור מצבה של קרדן, שאינו מאפשר את הזרמת ההון הנדרשת, נקטנו צעדים להבטחת התקשורת עם משקיע חדש לצורך השגת מטרה זו. אנו משוכנעים כי עם הגדלת הון כזו תהל תתגבר על העיכובים, ותמשיך להתקדם בפיתוח עסקיה".

מוקדם יותר החודש חתמה קרדן אן.וי על מכתב כוונות לא מחייב עם קרן פימי, לבחינת התקשרות בעסקה, שלפיה תשקיע פימי סכום מוערך של 35-40 מיליון דולר כנגד הקצאת 51%-60% ממניות תהל. בעקבות החתימה על מכתב הכוונות ביטלה קרדן אן.וי הערכה מוקדמת שפרסמה בדוחותיה לסיכום הרבעון הראשון של השנה, שלפיה היא ציפתה לקבל 85 מיליון אירו ממכירת תהל.

תהל ההכנסות צומחות אבל גם הפסדים
 תהל ההכנסות צומחות אבל גם הפסדים

המחיר הסופי של העסקה יתבסס בין השאר על ההון העצמי של תהל, שנשחק ב-30% מתחילת 2019 והסתכם בסוף יוני ב-28.7 מיליון אירו (כ-32 מיליון דולר) בלבד. ברבעון השני צמחו הכנסות החברה ב-3.2% ל-43.4 מיליון אירו, ובמחצית הראשונה צמחו ההכנסות ב-7% ל-78.8 מיליון אירו.

למרות זאת, שיעור הרווח הגולמי צנח במחצית הראשונה לכ-10.7% מההכנסות, לעומת 17.7% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה חדה זו נבעה מתמהיל פרויקטים בעלי רווחיות נמוכה יחסית, בשל עיכובים בגין פרויקטים באפריקה בעלי רווחיות גבוהה והפרשה להפסד מפרויקט.

מנגד זינקו ההוצאות התפעוליות של תהל במחצית וברבעון השני, בשל הפרשות עתק של יותר מ-10 מיליון אירו, שעיקרן הפרשה של 8 מיליון אירו בגין הלוואה. במקביל, טיפסו הוצאות המימון כמעט פי חמישה ל-3.3 מיליון אירו, עקב התחזקות השקל בשוקי המטבעות, וכן עקב הוצאות ריבית שנדרשה החברה לשלם בגין עלייה בניצול קווי אשראי לטווח קצר בשל מחסור במזומנים.