הביקור של מאסק השתלם: סין תחריג את טסלה ממכסים

רק לפני כשבוע הורה הנשיא טראמפ לחברות בארה"ב להתחיל מיד לחפש אלטרנטיבות לסין, שכעת מוותרת על מכסים לחברה האמריקאית • לאחר ביקור מאסק בסין טסלה זוכה להקלות

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

חברת טסלה  של אילון מאסק זכתה בפטור ממס של 10% על מכירות רכבים בסין, תוך התעלמות ממתיחות הסחר מול ארה"ב. זאת, בהמשך לביקורו של המנכ"ל אלון מאסק במדינה.

הפטור, השמור בדרך כלל ליצרנים מקומיים של כלי רכב חשמליים, צפוי להשפיע על כל דגמי טסלה הנמכרים בסין, כך מסר היום (ו') משרד התעשייה במדינה, שלא הוסיף מה הסיבה שהובילה להחלטה.

לפי טסלה, המהלך צפוי להוזיל את מכוניותיה בסין בעד 99 אלף יואן (13.9 אלף דולר). לפי חברת הייעוץ LMC, במהלך 7 החודשים הראשונים של השנה, טסלה מכרה יותר מ-23,678 רכבים חשמליים בסין, כמעט פי 2 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

טסלה כבר בונה מפעל בשנחאי, המפעל הראשון בחו"ל של החברה, שצפוי להתחיל בייצור עד סוף השנה ובעל יכולת תפוקה שנתית של 250 אלף כלי רכב, כולל ייצור דגם Y של החברה.

הוויתור של סין לאחת החברות בעלות הפרופיל הגבוה ביותר באמריקה מגיע תוך אי ודאות מוגברת לאן מועדות פניה של מלחמת הסחר בין המדינות. נזכיר כי רק לפני כשבוע הורה הנשיא טראמפ לחברות בארה"ב להתחיל מיד לחפש אלטרנטיבות לסין, אך מאז נרגעו הרוחות עם ההודעה של סין כי אין בכוונתה להסלים את מלחמת הסחר.