נתניהו בשידור חי בפייסבוק: "גיא פלג הוא בובה; יש רביעייה שמושכת בחוטים"

ראש הממשלה תקף הערב באופן חריג את בכירי חדשות 12 על רקע פרסום פרוטוקולים מחקירות בתיקיו המשפטיים • כתב המשפט של הערוץ גיא פלג מאובטח בימים האחרונים לאחר שקיבל איומים על חייו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתלח הערב (שבת) בראשי ערוץ קשת 12, על רקע דיווחים של כתב הפלילים של הערוץ גיא פלג בנוגע לתוכן העדויות בתיק 4000. אתמול דיווח פלג על תוכן פגישות בין עד המדינה, אז מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, ובין יו"ר בזק שאול אלוביץ', ועל ההנחיה שקיבל מנתניהו כשר התקשורת להשלים את העסקה של בזק.

רמת ההתקפות האישיות על פלג עלתה באופן משמעותי בשבוע האחרון. בנו של ראש המשלה יאיר נתניהו החל להצמיד כינויי גנאי בוטים לפלג ברשתות החברתיות, וכך גם בקמפיין בעמוד האינסטגרם של נתניהו אימצו ביטויים חריגים המגחיכים את דמותו של פלג ומשתלחים בו אישית באופן גס-רוח. 

לפני מספר ימים הודיעו בחדשות 12 כי הצמידו שני מאבטחים אישיים לשמירה על פלג בשל איומים אישיים שהוא מקבל.

הערב קיים נתניהו שידור חי בפייסבוק והאשים את ראשי ערוץ 12 באחריות לשידורים נגדו: "קשת הקדישו סדרה שלמה להשחרת ישראל, תעמולה מחרידה. זה בלתי נסבל. אני לא מופתע כי קשת משחירים את דמותי כל יום, כמו שהם משחירים את דמותה של ישראל. הם תקפו אותי גם אמש באולפן שישי, אפילו את הדיווח שלהם הם עיוותו", אמר ראש הממשלה. "הם עושים לי משפט שדה ערב בחירות, ניסיון להשחרה של הפרקליטות והתקשורת כדי להטות את תוצאות הבחירות".

לדברי נתניהו, "גיא פלג הוא בובה. יש רביעייה שמושכת בחוטים - אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12; אבי ניר, שמוביל את קשת, דרורית ורטהיים; יצחק תשובה - אף אחד לא בחר אותם, הם לא נותנים שיתחרו בהם, כי הם מתנגדים לתקשורת חופשית". עוד הוא אומר כי אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12, נותן הנחיות לגיא פלג ולאמנון אברמוביץ' באשר לתוכן שידוריהם.

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הגיב: "מקווה שראיתם כולכם את הפייסבוק לייב של ביבי. ככה נראה אדם שהמדינה לא חשובה לו יותר. ככה נראה אדם שמוכן להרוס ולחרב את המדינה בשביל האינטרסים הפוליטיים והמשפטיים שלו. ככה נראה אדם שב-17 בספטמבר צריך לשלוח אותו הביתה".

לפיד צייץ בטוויטר שלו: "בזמן שיש התראות על חדירת חוליות בדרום וכוננות פיגוע של חיזבאללה בצפון, ראש ממשלת ישראל עלה לשידור חי וקרא להחרים את 'נינג'ה ישראל'. אתם קולטים באיזו רמת טירלול האיש נמצא?".